OBS! Virus i hotmailen!

fiaskurken

Trådstartare
det verkar som mer eller mindre alla har fått det här viruset i sin dator...Ni som har hotmail! det händer ingenting på två veckor sedan försvinner ALLT!! Hade det själv i datorn. Det är dock lätt att ta bort det!



Viruset heter jdbgmgr.exe Det tas inte bort av vare sig Norton eller
McAffe antivirusprobram. Det gör ingenting i 14 dagar sen börjar det
förstöra hela systemet, och sickar automatiskt ut till ALLA
MSN-messenger och från din adressbok, vare sig du vill det eller
inte, MEN...det är lätt att ta bort.

1. Gå till start, sedan sök. 2. Gå till filer/mappar och skriv in
jdbgmgr.exe 3. Du måste söka i C-katalogen. 4. Viruset har en grå
nallebjörn som loggo med texten jdbgmgr.exe. ÖPPNA DEN INTE!!!! 5.
Högerklicka och ta bort/delete. 6. Gå till papperskorgen och ta bort
den där också. 7. Om du har fått detta virus så MÅSTE du kontakta
alla i din adressbok, för de har kanske också fått det.

LYCKA TILL! :eek:
 
NEJ! Den filen ska inte bort! Detta är ett sk virushoax. Den lurar folk att ta bort filen som ska vara där!

Ta som sagt INTE bort nallebjörnen!
 
Det är en bluff, ett kedjebrev som gör att alla plockar bort denna fil på datorn. Filen ska vara där.

Jenny-som också gått på den... :smirk:
 
Det där är inget virus i vanlig mening. Det är själva meddelandet om att filen är ett virus som är ett virus kan man säga och det är _du_ som har skickat det vidare och eventuellt flera som har spridit det vidare sedan de läst här.
Det är nämligen så att programmet är en del i windows och ska vara det (det är ett program som hör till java). Det är med andra ord inte konstigt att virusprogrammen inte hittar viruset.
"Viruset" som det handlar om är att jämföra med detta virus:

Hej!

Jag är ett Norskt virus
Var vänlig och skicka vidare mig till alla i din adressbok.
Radera sedan alla dina filer på hårddisken.
 
GRATTIS, du har gått på samma som IT-chefen på ett företag där jag jobade, han skickade ut detta till alla och när det som "verkligen jobbar" på den avdelningen (dvs hans underordnade) fick syn på de så fick de spader... :D
 
OJ! Å jag som bara försökte vara hjälpsam... :o

Nästa gång du får något liknande (det du fick är flera år gammalt, filen gör så att Windows stödjer långa filnamn) så kör hela namnet på filen i en sökmotor innan du gör något annat.

Öppna aldrig mail med filer som har namn som slutar med .exe, .com, .fig eller .sys om du inte är säker på att det är en fil du vill ha. Inte heller filer som har dubbla "efternamn" typ .doc.doc bör öppnas.

Se till att ha ett bra antivirusprogram (AVG är ett bra gratisprogram) som uppdateras ofta. En brandvägg är oxå bra att ha.
 

Liknande trådar

A
IT & mobiler Får du virus på din dator, prova dessa saker i denna ordning: 1. Prova först att göra en systemåterställning. 2. Avaktivera ditt...
2 3
Svar
57
· Visningar
8 681
C
IT & mobiler Sitter vid min mammas dator, internet har inte fungerat på månader, nu har jag fått igång det (tillfälligt, mycket strul, går inte att...
2
Svar
34
· Visningar
3 104
Senast: Ragatan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp