Jag har två hundar som har blivit förgiftade av fodret. Valpen fick utslag, dålig avföring, luktar illa i munnen och är framförallt väldigt väldigt trött. Hon slutade med fodret i början på oktober och hade nu i måndags irritation i tarmen vilket vi då på röntgen. Hon har mycket mer symtom än så. Hennes kullsyskon är i dåligt skick och har legat inne för intensiv vård, två stycken senast nu i helgen. Vi ägare i samma kull har utbytt symtom ang hundarna ett tag och man har undrat om det varit fodret. Valparna har visat symtomen i omgångar och de mådde bra hos uppfödaren då deras mat från Purenatural var tillverkad i Tyskland och småpåsarna vi valpköpare fick hem är tillverkat i Finland i samma lokal som Smaak! Redan efter 2 veckor har man märkt symptomen komma smygande, men man famlar och tror sig hitta orsaker. Min schäfertik på 27 kg, som var till åldern ville gärna äta fodret och tänkte att det inte kan skada. Hon fick dålig avföring, luktade lik i munnen, hon åt dåligt, hon drack lite, hon gick undan, hon var trött, hon blev tvättad och omhändertagen av de övriga flocken som aldrig vek från hennes sida, hon kom aldrig ur löpet utan löpte länge, hon började snubbla, urinläckage, tappade bakänden när hon gick, höll svansen i en konstig böjd position. Givetvis var vi hos veterinären, tog alla blodprover som fanns, genomsökte henne och gjorde röntgen. Vi letade efter metastaser och tumultet och livmodersinflammation, eftersom hon inte slutade löpa. Hon var orolig och ängslig. I början på november märker jag hur hela hon börjat stänga av kroppen, som att hon dör inifrån och jag fick den 6/11 låta henne somna in. Hela tiden känner jag att något är fel, hon var gammal men ändå var hon pigg och alert och full av liv, tills hon åt Purenatural. Sambandet mellan fodret och tiken förstod jag i helgen när valpens syskon intensivvårdas. Jag bröt ihop fullständigt när jag ser att min älskade Tequila fått sätta livet till för att en fodertillverkare säljer dåligt foder!
Ju mer vi forskat, googlat, lagt ut på fb desto mer information kommer upp om sjuka hundar, valpar och katter och många som dött i samband med fodret. Vi har en av ägarna i kullen som driver i detta nu, ägarna ska ställas inför rätta! Vi kommer inte att ge oss!
https://m.facebook.com/story.php?st...bAic56Gt4ptN1zZl&id=557737825&mibextid=WC7FNe