Obrukbar arm

Madick

Trådstartare
Igår lyckades jag vrida sönder något i handleden, det strålar dessutom både mot lillfingret och upp mot armbågen och en bit upp i överarmen. Har tid hos familjeläkare i EM men vad kan de göra där?

Kan man vrida till sig en spricka? Hur lång tid tar det innan spricka syns på röntgen? Om det är mjukdelar som är skadade, vad kan man ens göra?

Jag som skulle åka skidor nu på sportlovet.

Det går att vrida till sig sprickor, har jag lyckats med, bara när det gäller fingrar dock. Jobbigt men samtidigt om det är en fraktur så går det förhoppningsvis att åka skidor och så om det gipsas.

Igår lyckades jag vrida sönder något i handleden, det strålar dessutom både mot lillfingret och upp mot armbågen och en bit upp i överarmen. Har tid hos familjeläkare i EM men vad kan de göra där?

Kan man vrida till sig en spricka? Hur lång tid tar det innan spricka syns på röntgen? Om det är mjukdelar som är skadade, vad kan man ens göra?

Jag som skulle åka skidor nu på sportlovet.
Du får köra mitt knep - tänk att du är en häst och behandla därefter :up:

Dvs jag hade lindat. Och försökt hålla boxvila.
:D

Det är bra att veta hur du bar dig åt, var du har ont, när du har ont, osv etc mm.
Alt kontakta mig på fb :)
Tack!

Var hos min läkare som lyssnade noga, även på min oro att jag försvagat mig genom viktnedgång (-12,5 kg sedan lucia).

Mest troligt mjukdelsskada, ska äta Ipren 3ggr/dag i en vecka, Linda om det är bekvämt.

Jag försökte vrida loss ett bordsben på liggande IKEA-bord. Det satt som gjutet och gick inte att rubba. Smärtan kom smygande efter nån minut och blev snabbt så jag inte kunde använda armen. Vrider jag fel känns det som om någon försöker såga av armen med slö kniv...

Tack!

Var hos min läkare som lyssnade noga, även på min oro att jag försvagat mig genom viktnedgång (-12,5 kg sedan lucia).

Mest troligt mjukdelsskada, ska äta Ipren 3ggr/dag i en vecka, Linda om det är bekvämt.

Jag försökte vrida loss ett bordsben på liggande IKEA-bord. Det satt som gjutet och gick inte att rubba. Smärtan kom smygande efter nån minut och blev snabbt så jag inte kunde använda armen. Vrider jag fel känns det som om någon försöker såga av armen med slö kniv...
hehe - kanske är det åldern som kommer ikapp även dig :angel: :angel: :angel:

:D

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har haft ont i hela kroppen i en veckas tid. Jag trodde först det berodde på att jag sov några dagar på soffan i början av förra...
2
Svar
36
· Visningar
5 369
Senast: Fibusen
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 842
Senast: Tofs
·
Hästvård Jag skulle gärna vilja höra lite förslag och gisssningar på vad som kan vara fel på min häst. Har bokat kliniktid, men först om en...
Svar
5
· Visningar
2 569
Senast: bellala
·
Hundhälsa Jag behöver råd.. Det blev ett långt inlägg, men jag hoppas någon orkar läsa det ändå. Har en schäferhane på fem år, som kort och gott...
2
Svar
20
· Visningar
7 406

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka