Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det var just den där springande punkten....att man själv anser. Påpeka en brist som ägaren inte vill eller kan se och det kommer en helt annan reaktion.
Det var just den där springande punkten....att man själv anser. Påpeka en brist som ägaren inte vill eller kan se och det kommer en helt annan reaktion.
Men skulle man påpeka en brist hos hunden så blir det på en gång taggarna utåt och arga ögat. Varför har vi så svårt att vara objektiva?
Om någon säger att Bråka eller Focus är ful så blir jag inte ett dugg arg eller irriterad. Jag hade kanske blivit det om jag själv fött hundarna och dom liknade mig.
Det här är en egenskap jag också tycker är jobbig med Ian, fast det egentligen är en bra egenskap! Grima är perfekt där, hon hälsar gärna och blir gärna klappad, men är aldrig "in your face". Ian hoppar upp i folks knän och pussar dem, klättrar upp på benet och ska ha uppmärksamhet "hej här e jag hej hej HEJ HEEEEEJ!!!!!"...Jag föredrar hundar med åtminstone LITE integritet![]()
Hellre översocial än extrem intergritet/skygghet/ilska, självklart, men Sigge är likadan, han hade gärna fått vara liiite mer avvaktande. Men nej, allt och alla älskas! (förutom barn som sagt).
Edit: Kom på en till sak. Helt hopplös vid kloklippning och ofta även vid pälsvård.
IRL kan man ofta stöta på fenomenet vid skyddsgrupper där man av hänsyn till hund och figuranter tackar nej till ekipage som inte är lämpliga. Det kan verkligen ta hus i helvete.