OutOfService
Trådstartare
Jag är så himla kass på vad som är bra och inte och vad som är lurendrejeri eller inte.
Skulle så himla gärna vilja ha någon som gjorde både kost och träningsschema till mig, men sån lyx har jag inte råd med så får försöka själv..
Så om vi börjar med ett exempel.
Lindahls kvarg, utan tillsatt socker, hur bra/inte bra är den?
Innehåll per 100g:
energi 242kj/57kcal
fett: 0,2g
varav mättat fett: 0,1g
kolhydrat: 2,8g
varav sockerarter: 2,8g
protein: 11g
salt: 0,75g
Jag vet att det finns mättat och omättat fett, men vilket är det som är bättre än det andra? Och vilka produkter har mättat/omättat fett?
Vad ska man undvika om man vill droppa några kg, men mest bara bli lite mindre otränad?
Vet att jag kan googla mig till allt, men det är så himla mycket smidigare att fråga allvetande buke
Skulle så himla gärna vilja ha någon som gjorde både kost och träningsschema till mig, men sån lyx har jag inte råd med så får försöka själv..
Så om vi börjar med ett exempel.
Lindahls kvarg, utan tillsatt socker, hur bra/inte bra är den?
Innehåll per 100g:
energi 242kj/57kcal
fett: 0,2g
varav mättat fett: 0,1g
kolhydrat: 2,8g
varav sockerarter: 2,8g
protein: 11g
salt: 0,75g
Jag vet att det finns mättat och omättat fett, men vilket är det som är bättre än det andra? Och vilka produkter har mättat/omättat fett?
Vad ska man undvika om man vill droppa några kg, men mest bara bli lite mindre otränad?
Vet att jag kan googla mig till allt, men det är så himla mycket smidigare att fråga allvetande buke