Nyttigheter efter skola.

Skreppur

Trådstartare
Jag ska börja träna min fjording mer på allvar nu när han är klar med igångsättningen. 156cm och väger runt 4-500. Relativt nätt, högrest och fint byggd. Han är varken pigg eller het vid ridning, älskar arbete och går in för in uppgift. Han är inte fet, inte alls! Bara omusklad.

Så. Skulle jag kunna ge honom någonting som hjälper hans muskler på vägen?

(:

Sv: Nyttigheter efter skola.

protein är väll en av de saker som bygger upp muskler..

Lucern är ett bra tillskott...
proteinrikt o vänligare mot magen än ett pelletrerat proteintillskott..

Börja med att se till att din häst får en balanserad foderstat med tillräckligt mycket protein.

Har du en hö analys utgår du från den, har du ingen analys så skaffar du en.:idea:

Liknande trådar

Foder & Strö Hej alla kloka hästmänniskor, Jag har en 6-årig PRE-hingst, han är ca 165 cm hög och nätt i typen. Väger just nu ca 440 kg, han bör...
Svar
18
· Visningar
2 043
Senast: TinyWiny
·
Ridning Vet inte om jag skall lägga den här tråden under Ridning eller Foder eller om den kan ligga här? Moderator är självklart fri att flytta...
2
Svar
21
· Visningar
2 830
Senast: MaritH
·
Hästvård Min häst har just konstaterats ha kotledsinflammation, vänster fram, efter att ha varit "trasig" hela det här året. Och jag är lite...
Svar
16
· Visningar
3 548
Senast: Liten
·
Körning Hejsan! Jag inledde mitt liv som hästägare i 13-års åldern (är nu 25) och har alltid hållit på med ridhästar. Stallet där jag hade...
Svar
1
· Visningar
1 124
Senast: schelin_j
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka