Nytt system på min Mac

F

fialotta81

Jag har en Mac G4 kvicksilver som jag vill uppgradera systemet på. Jag har MAC OS 9.2 nu. Vad funkar bäst och vad behöver jag?
Jag vill också använda den som en hemsideserver att ha bilder på. :cool:
 
Jag skulle vilja rekommendera Mac OS X Panther 10.3.
Systemet vill minst ha 128 Megabyte i RAM-minne men du ska gärna ha en 512 för att det ska funka tillfredställande. Mac OS X är ju helt annorlunda jämfört med de gamla Mac OS. Typ 9-an som su sa att du körde nu.

Det finns en massa fler möjligheter med det nya systemet så som att göra enkla bildgallerier på datorn och lägga upp dem på nätet.
Lyssna på mp3-filer, och titta på DVD-filmer. Maila gärna om du har fler frågor: mediapro@bredband.net
:)
 
Jag har 640 megabajt i minne så det ska väl funka eller?
Jag har hört talas om det nya grejset. Är det lätt att pyssla med?
Jag sanske ska bränna några CD-skivor så att jag inte förlorar något. Tror skanske att det kan vara klokt.

CarpeDiem, du ska veta att du är en pärla. Du kan rätt mycket mac va? ;)
 
Ja, du ska det går som ett engelskt fullblod. Grymt snabbt!
Jo, det är lätt att hålla på med. Det är rätt självinstruerande. För den som har PC är det nog rätt lätt om man har kört XP.

Sen tycker jag du gör helt rätt i att göra BackUp. Det är mycket klokt.
Det vore ju synd att förlora information som är viktig.

För att svar på din andra fråga så är jag Mac-tekniker. Jag har jobbat i Stockholm ett 1/2-år som tekniker och nu praktiserar jag på Uppsala Universitet som Mac-tekniker oxo.

Tackar för förtroendet! :bow:
 
hehe, ja det märks rätt bra att du är mac-tekniker.

Jag ska rekommendera dig till andra här på forumet som har mac. Du är en pärla.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag är så otroligt missnöjd med hur både Gmail och Outlook sorterar mail! Fattar inte om det bara är kassa inställningar (tycker jag...
Svar
16
· Visningar
625
IT & mobiler Vänder mig hit igen eftersom det blev så bra hjälp förra gången och för flera användare 😆 Har försökt googla men inte hittar något...
Svar
14
· Visningar
940
Senast: Cattis_E
·
Bukefalos Undrar om bukefalos forum har samarbete med mobiltillverkare? 😁 Sen några veckor tillbaka (tyvärr lite oklart när) så är knapparna för...
Svar
9
· Visningar
429
Senast: Krålus
·
Tjatter Jag har alltid velat bo på landet. Nu har vi så smått börjat planera för en sådan flytt. Än så länge är vi alldeles i uppstart; dvs vi...
2
Svar
27
· Visningar
1 908
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp