Nytt stall...

L

Liljan80

Nu har vi äntligen fått en stallplats i ett stall men 7 andra hästar i. Allt kändes jätte bra när jag var ute och tittade och bestämde mig för att här vill jag ha hästen. Men nu när jag kommit hem och börjat fundera lite kommer osäkerheten.
Kommer det fungera, kommer Birk trivas, Vad är det man behöver för saker, hur skall vi göra men höensilaget 600kg balar, kan vi fortsätta med det, kommer folk se ner på Birk för han är kallblodskorsning? m.m

Men tankarna kanske försvinner om någon dag men ni får gärna peppa mig lite, då allt är nytt för mig.
:bow:

Det hjelper jo ikke å sitte å grubla :crazy: Du får jo svar på dine fråger snart! :) Du hadde jo en bra mag-känska når du var der- lita på den- den bruker stemma bra! :smirk:

Ska du behöva skämmas för att du har en korsning?? Det säger mer om dom i så fall . Var stolt över din häst och skit i vad andra tycker. Vet du att du gör rätt så håll på ditt, vänligt men bestämt. Ta inte ut några sorger i förskott.

Tycker inte att du ska oroa dig redan nu... Ta det som det kommer o du ska inte skämmas över att ha kallblodskorsning... De kan vara jätte fina de med!!

Oroa dig inte i onödan.
Kolla upp om ni kan fortsätta med silaget. Vad skulle vara problem med det?
Nu har jag ju inte sett sin häst men de kallblodskorsningar jag har sett är fina och många jag känner tycker det är mysigt med sådana hästar i stallet.
Om det kändes bra när du var och tittade kommer det säkert bli bra. Det är sällan den första känslan är helt fel.

Lycka till med flytten!

Du - var STOLT över din häst! :cool:

De andra kan bara nedvärdera din häst om DU tillåter det!

Kommer säkert gå jättebra i det nya stallet, man ska inte ta ut problem i förskott. :D

/Lizzie

Det blir nog bra med allt. Det är bara så vi människor ofta är, funderar över om vi gjort det rätta valet. Om det skulle visa sig att ni inte trivs i nya stallet så får du titta dig omkring och se om det kan finnas något annat alternativ. Jag kan inte tänka mig att människor i det nya stallet skulle se ner på dig pga rasen på din häst. På vårt stall har vi en salig blandning av korsningar, shettisar, halvblod, islänningar, travare.....Här är det ingen som ser ner på någon annan. Angående silaget så kan du ju ringa och fråga stallägaren om hästarna på stallet brukar äta silage eller hö. Du kan också nämna att du har möjlighet att få tag på dessa 600kg balar med silage och om det kan finnas intresse bland de andra hästägarna att fodra med det. Det mesta löser sig med tiden. Försök att bara tänka positiva tankar om flytten för det är nog mest du som oroar dig alldeles i onödan :banana:

Liknande trådar

Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 686
Senast: Blyger
·
Anläggning Jag börjar känna mig ganska uppgiven. Vi har inte lyckats hitta ett enda stall som passar våra önskemål. Stallet vi står nu i är...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
14 791
Senast: lizzie
·
Hästmänniskan Hej! Jag har haft en hästpaus nu i 2 år då jag studerat och min häst blev till åren och fick tas bort i samband med att jag började...
Svar
17
· Visningar
2 275
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
1 965
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCIV
  • Vad läser du just nu?
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur