maria_b
Trådstartare
För att göra en lång historia kort, min häst fick diagnosen spatt för lite mer än ett år sen. Vi har prövat att behandlat med Tildrén och Cortison, samt bytt hovbeslag o kortat tån så att han rullar över snabbare o däremot skulle flytta belastningspunkten. Ingenting har tyvärr hjälpt, efter Tildrénbehandlingen blev han bättre men smärtan kom tillbaka såfort vi kom igång med ridningen ordentligt igen, Cortisonet visade inget resultat o inte heller skoningen. Så i samrådan med veterinärerna som behandlat honom så skulle vi försöka få honom utdömd (alt. triangelmärkt) nu för ca 6veckor sen, men försäkringsbolaget krånglar o vägrar att betala ut mer än halva beloppet i såfall. Försäkringsbolagets veterinär tycker inte vi har gjort tillräckligt och vill att vi ska fortsätta behandla, hon visste tydligen om något nytt preparat som enligt henne hade bättre effekt än tildrén. Problemet är att vi fick under det samtalet aldrig veta namnet på preparatet och nu har vi under flera veckor både ringt och faxat utan svar, kanske är hon på semester men då måste hon väl ha någon vikarie som åtminstone är kontaktbar? Hur som helst, det börjar nu närma sig besök på klinik igen, jag ska boka tid på måndag då de öppnar efter renovering. Jag har tidigare utfört alla behandlingar på Strömsholm men dit är det 15 mil så nu väljer jag den närliggande kliniken som ligger 6km härifrån istället. Varken Strömsholm eller veterinären på kliniken vi ska till nu vet vilket preparat det är så jag undrar om någon här vet vad det kan vara?? Inte kul att boka tid o sen inte kunna behandla som planerat bara för att försäkringsveterinären har varit otillgänglig under en längre tid
Det är inte operation hon syftar på, det är helt uteslutet på min häst i samrådan med veterinär.
Någon som har en aning om vad det kan vara? Kan ju också hända att kliniken måste beställa hem preparatet om det är ovanligt.
Mvh Maria
Det är inte operation hon syftar på, det är helt uteslutet på min häst i samrådan med veterinär.
Någon som har en aning om vad det kan vara? Kan ju också hända att kliniken måste beställa hem preparatet om det är ovanligt.
Mvh Maria