Nytt liv åt gamla trä-fynd, tips åt mig!

Kaki

Trådstartare
Dessa räddade jag igår från en hög skräp som skulle brännas på gården. Hjälp mig komma på vad jag kan använda det till! :idea:

Kistan är inte lika orange som den ser ut i blött tillstånd. Allt utom tunnorna är såpaskurade och skulle kunna få komma in i huset.

Den lilla lådan med två handtag har jag fått lära mig är ett mått, en halvskeppa för att vara exakt! :laugh:

foto1321_193879334.jpg

foto1323_193878518.jpg

Sv: Nytt liv åt gamla trä-fynd, tips åt mig!

Åh, vad kul :)
Hur stor är kistan? Sånt kan ju vara snyggt att ha som soffbord exempelvis.
Den avlånga lådan skulle ju funka som hylla, jag har en gammal trälåda som hylla i köket:
6_3_11_6.jpg

De större tunnorna skulle jag nog försöka behandla med något så de tål att stå ute, och sen plantera blommor i :D

Men onödigt fylla med jord en meter upp. Vad kan jag stoppa längst ner i tunnorna tror du? Slänga i stora stenar (som jag inte orkar lyfta) eller något smidigare. Är ju bra om man kan flytta på tunnorna ifall man vill flytta blommorna :)

Jättesnygg hylla du hade! Min passar inte så.. Det är egentligen en gammal byrålåda, som inte riktigt håller ihop alltid, så den blir nog blomlåda också :)

En upp o nervänd hink i botten, och sen en stor innerkruka/hink att plantera i? Så sparar man lite på tunnorna med, sliter inte så då.
Annars går det säkert stoppa i nån hink (med lock, jag har massa mineralhinkar till sånt :D ) så går det inte åt så mycket jord.

Ah, smart! Hinkar är ju det enklaste :) Nu vill jag ha mera vår så jag kan plantera fina blommor!

Jag brukar fylla upp med halm i botten när jag planterar i stora krukor. Blir bra dränering och dessutom så småningom extra näring till växterna. :)

Smidigt! Halm finns det massor här på gårn :) Men det sliter iofs på tunnorna då.. Mer än att plantera i hink innuti.

Smidigt! Halm finns det massor här på gårn :) Men det sliter iofs på tunnorna då.. Mer än att plantera i hink innuti.

Jag hade nog tagit en tjockare sopsäck och häftat fast den på insidan, fyllt med halm så långt du tycker är lämpligt å sen jord och blommor :)

Då spar du ju också på tunnorna :)

Asså det hade jag aldrig kommit på själv tror jag :o Tur buke finns :banana:

Såhär har jag gjort hittills. Allt i bokhyllan har jag hittat i div skräprum i huset. I den avlånga lilla trälådan ligger en jättegammal "häftapparat" (plus massa stift) för läder och trägrejer :)

foto1329_194470262.jpg

foto1331_194470842.jpg

foto1330_194470964.jpg

Tack :) Till och med min kille (som är skeptisk av sig till allt jag gör :p ) gillade det :D Eller "det ser väl bra ut"

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Det är NU jag ska passa på att njuta extra mycket! Jag har alltid hävdat att tiden efter man har sagt upp sig och innan man börjat på...
Svar
0
· Visningar
709
Senast: cassiopeja
·
Anläggning om jag ska dra hela historien då... Det är såhär att vi bor på landet i ett hus som vi hyr några km bort hyr jag ett stall där jag...
Svar
9
· Visningar
1 638
Senast: bettysmatte
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka