Nytt dressyrträns till hingsten

Victovie

Trådstartare
Kikar litegranna efter ett nytt dressyrträns till killen. (Gillar att kika på träns :D )
Det jag kikar efter ska vara
*helsvart
*nosgrimma på 3-3,5cm bredd
*gärna hakspännen, men kvittar
*gärna pullback, men inte iheller viktigt, endast för att det är snyggt
*billigt, max 300kr

Har ni några bra tips?

Så här ser han ut :D
sommar073.jpg

sommar075.jpg

Vinter06-07041.jpg

Senast ändrad:
Sv: Nytt dressyrträns till hingsten

Lillhästen har flera träns som kostar under 300 kr. Hur de är vågar jag inte säga då vi inte har provat.

Vad är det för ponny du har nu? Han såg iaf trevlig ut...

Okej :)
Det är Ängsgårdens Izzy (RNF 174) :D, han har jag ridit i ett par år, vann 5-årschampionatet 2005 bla, o funderar på att ge honom ett nytt snyggare träns ;).

Jag hade köpt ett CH Exelsior från hööks. Kanske lite tunn nosgrimma, men passar annars in på beskrivningen!

Jag har precis köpt ett nytt till min ponny, liknar din hingst, det är svart med pullbackspänne, hakspännen och är mjukt och fint i lädret kostade ca 260:- tror jag. Om du är intresserad kan jag ta en bild.

Hdr.jpg

Mitt dressyrträns är från HdR och kostade under 500. Bred tillbakaknäppt nosgrimma, silverspännen och bra läder!

Senast ändrad:

Jag har precis köpt ett nytt till min ponny, liknar din hingst, det är svart med pullbackspänne, hakspännen och är mjukt och fint i lädret kostade ca 260:- tror jag. Om du är intresserad kan jag ta en bild.

Jättegärna! :D

snyggt träns!
men sitter inte nosgrimman lite väl högt upp?

Synd att dte var sådan avtagbar achenfäste och att det sytts så runt det, annars var det jättefint!

Tittat något på jacsontränsen? Vet inte om de kanske går över 300 kronor, men de är billiga i vilket fall. Finns på lillhästen i stav :)

Okej, har inte brytt mig så mkt om de då de inte är mina favoriter precis, men ändå bra tips, får kika :)

Har ett sånt hemma nu, kan säga att det åker tillbaks.... :crazy:

Lädret är tjockt och stelt, nosgrimman extremt stel, men värsta var att pannbandet har sprickor....

Inte imponerad....

Då har Jacson bättre kvalite faktisk.. Synd dom inte har inåt-spännen bara.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Har länge tänkt köpa ett nytt träns till min häst då det är så kul med träns :D Eftersom jag är dressyrryttare letar jag nu såklart...
Svar
4
· Visningar
1 143
Senast: Pussmule
·
C
Avel Har skrivit en tråd för ett tag sedan men tänkte vara lite mer "noggrann" med denna (fakta om mitt sto) Som sagt jag behöver hjälp av er...
Svar
17
· Visningar
2 603
I
  • Låst
Avel Kom igen nu! Jag behöver bolla lite idéer med sådana som kan det här med avel. Jag har ett 11 år gammalt sto efter D-Day - Martini -...
Svar
2
· Visningar
1 045
Senast: ameo
·
Dressyr Hej! Nu letar jag ett nytt dressyrträns till min pålle :D Det ska vara ett svart rundsytt med bred nosgrimma, vet inte om jag ska ha...
Svar
18
· Visningar
1 423

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka