Nyteckning

K

Katana

av försäkrring på en äldre häst? Var går åldersgränsen för bolagen? Var går er egna gräns?

Sv: Nyteckning

15 brukar det ligga på hos de flesta, något högre för raser som blir gamla tex islandshästar. Min egna gräns? Jag har ingen övre gräns åödersmässigt. Min pålle gick inte att höja eller ändra försäkring på pga åldern när jag köpte honom så jag fick vackert hålla mig inom försäkringens gränser. Skulle jag kunnat hade jag höjt upp den och fixat en annan typ som täcker mer, Mirages 18 år till trots. Nu är jag så otroligt glad att han är försäkrad och att mitt bolag nyligen höjde veterinärvården till 50000:-/år för alla med miniförsäkring eftersom vi varit hos veterinären hur många ggr som helst de senaste två åren.

tror också på runt 15 år.
Min egna gräns?
Har ett halvblod på 25 år nu och funderar faktiskt på att avförsäkra henne... det är ju inte SÅ stora saker man gör med dem längre, veterinärmässigt, som kan bli så dyrt vid den ålder, skulle vara typ akuta sårskador på dum tid då eller nått i o f... :smirk:

Åldersgränsen är olika beorende på ras, eller iaf så skiljer de på islandshästar och stora bruna... På Agria har jag för mig att gränsen var 15 för stora och 18 för islänningar. TROR att Folksam har samma...
Min gräns? Skulle aldrig våga ha en oförsäkrad häst, inte med den ekonomi jag har just nu iaf :crazy:

Vart läste du det någonstans på Agrias sida ? Jag hittade enbart detta:

En försäkring kan nytecknas och förbättras till och med det kalenderår hästen uppnår 15 års ålder. För Agria Katastrof finns ingen övre åldersgräns. Försäkringsbeloppet ska högst motsvara hästens marknadsvärde och fastställs med ledning av normalt inköpspris, avels- och tävlingsmeriter.

Jag har också sett 18 för islandshästar på AGRIAS sida för iaf 6 mån sedan. Står någonstans under allmänna bestämmelser tror jag...

skuggi skrev:
Åldersgränsen är olika beorende på ras, eller iaf så skiljer de på islandshästar och stora bruna... På Agria har jag för mig att gränsen var 15 för stora och 18 för islänningar. TROR att Folksam har samma...
Min gräns? Skulle aldrig våga ha en oförsäkrad häst, inte med den ekonomi jag har just nu iaf :crazy:

Säger det samma, rätt som det är så händer det något om dom inte är försäkrade :crazy:
18 års gränsen gäller väl för en del olika raser (glad att fjordingen hör dit ;) )

Liknande trådar

Hästvård Jag undrar om det är fler med äldre hästar som upplevt att deras häst verkar lite senila? Jag har en 20 +häst som börjat uppvisa lite...
Svar
7
· Visningar
935
Senast: Sirap
·
Hästvård Ni med äldre hästar, har era gamlingar några krämpor? Vilka krämpor tycker ni är acceptabelt att dom har, vart går gränsen för er? Rids...
Svar
14
· Visningar
1 664
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Jag funderar på att byta försäkringsbolag men hur blir det med dolda fel då? " Efterskydd för dolda fel om du säljer en häst som är...
Svar
3
· Visningar
519
Hästvård Det går ju åt en del pälsglans så jag tittar om det går att göra eget för att minska utgifterna. Är det någon som gör/har gjort som har...
Svar
2
· Visningar
400

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka