Nyss hundbiten!

D

Dequines

Grrr...:mad:
blev biten av min dog för ca 20 minuter sedan. vart inget riktigt bett men en del skinnskrap.
gör ont fortfarande och jag känner att tålamodet tryter för henne ibland. hon blev ett år igår (!), och hon har en tendens att skälla på andra hundar, dock ej hundelak.
idag när jag skulle släppa ut henne så kom en hund och gick förbi precis när jag öppnade dörren och hon började skälla direkt så jag tog tag i munnen på henne och rev i.
hundf*n bet mig-> får naturligtvis skylla mig själv för mitt temperament, men jag känner av lite gravidhormoner. (då jag är i 6:e månaden)
typiskt bara att det skulle hända nu. :devil:
 
Sv: Nyss hundbiten!

vad är det för ras?

vad menar du med att du rev i?
 
Sv: Nyss hundbiten!

Hej,
det låter som din hund är i "tonåren". Ha tålamod och var konsekvent i din uppfostran. Straffa inte ett beteende som "verkar" ologiskt i dina ögon. Hunden vill testa varje ögonblick i livet och vet inte hur den förväntas att bete sig. Ska den skälla och "försvara" dig eller ska den undertrycka ett naturligt behov av att skrämma bort förövaren?
 
Sv: Nyss hundbiten!

jag menar att jag hade inte behövt se rött bara för att hon morrade på hunden alldeles direkt. vad har de annars stämbanden till? :cool: men ja som sagt så testar hon ju allt, och ibland orkar man bara inte med.

det är en rottweiler/schäfer.
 
Sv: Nyss hundbiten!

Grrr...:mad:
blev biten av min dog för ca 20 minuter sedan. vart inget riktigt bett men en del skinnskrap.
gör ont fortfarande och jag känner att tålamodet tryter för henne ibland. hon blev ett år igår (!), och hon har en tendens att skälla på andra hundar, dock ej hundelak.
idag när jag skulle släppa ut henne så kom en hund och gick förbi precis när jag öppnade dörren och hon började skälla direkt så jag tog tag i munnen på henne och rev i.
hundf*n bet mig-> får naturligtvis skylla mig själv för mitt temperament, men jag känner av lite gravidhormoner. (då jag är i 6:e månaden)
typiskt bara att det skulle hända nu. :devil:

Låter ju lovande med tanke på det kommande barnet :eek: not
 
Sv: Nyss hundbiten!

Ajdå!! vi har en blandras på 1 år,hon var alltid snäll mot barnen tills för ca 2 veckor sedan... Hon har börjat o hugga när det inte passar damen.. Så hon har nu blivit omplacerad till ett hem utan barn.. Men dom har hästar o katter som hon älskar.. En del hade kanske behållt hunden,men jag vågar inte riskera mina barns hälsa... Uchhh men nu har hon det super,dom har henne på prov fram till onsdag,hoppas dom vill ha henne..
 
Sv: Nyss hundbiten!

saken är den att hon är så dumsnäll (hon tror faktiskt att hon är en katt! :eek: ) så att jag är villig att testa hur det går. hon gör normalt aldrig sådana saker, och jag överraskade henne ganska mkt med mitt beteende.
men nog är jag medveten om att det är riskabelt. dagligen får man ju snedblickar bara för att det är en yr "schottis" bredvid stormagen.. :P

men skam den som ger sig, minsta lilla hon missköter sig ger henne konsekvenser. jag får lämna bort henne eller nåt..
saknar min golden när hon håller på sådär..
 
Sv: Nyss hundbiten!

Låter som din hund bet dig i ren rädsla/reflex (snabb oväntad tillrättavisning?) och då skulle jag inte göra nån större affär av det, men om den svarade pga den är hård/tuff i temperamentet.....
Tonårshundar kan vara pest, speciellt om de vill klättra på rangskalan. Tiden kanske inte finns riktigt att aktivera honom nu heller (med magen menar jag)
 
Sv: Nyss hundbiten!

jodå, jag tror hon ( :smirk: ) aktiveras, men det är nog som du säger, den plötsliga tillrättavisningen. det kännetecknar jag henne bäst som..

startade den här tråden mest i frustration tror jag, då det precis hade hänt.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Fulla \"förståsigpåare\". *långt* Jag blir så förbannad. :devil: Efter en heldag efter nattskiftet då jag varit på Ultuna och hälsat på...
Svar
2
· Visningar
729
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp