Nyponpulver, skillnad på sorter?

Ailiin87

Trådstartare
Hej. Jag har läst en massa om detta med nyponpulver och funderar på om det verkligen är någon skillnad på de olika märkena..?
Jag använder HippoVitae.se, LitoVet. Vissa säger att det är detta nyponpulver som man ''ska'' ha och att det är det enda nyponpulvret som tagits fram på ett sådant sätt, att det är ''det bästa'' på marknaden medans andra säger att det inte alls är någon skillnad på dessa nyponpulver..

Det jag frågar er: Vad har ni för erfarenheter, vad anser ni och vad använder ni er av för sort?

Elin :)

Jag har svårt att tänka mig att det skulle vara någon enorm skillnad på effekt mellan olika märken.
Det viktigaste är att pulvret under tillverkningsprocessen inte blir upphettat, för då kan vissa verksamma ämnen försvinna.
Jag vet väldigt många som är otroligt nöjda med Back On Tracks nyponpulver. Det är ekologiskt odlat och varsamt torkat i ugn.

Jag har svårt att tänka mig att det skulle vara någon enorm skillnad på effekt mellan olika märken.
Det viktigaste är att pulvret under tillverkningsprocessen inte blir upphettat, för då kan vissa verksamma ämnen försvinna.
Jag vet väldigt många som är otroligt nöjda med Back On Tracks nyponpulver. Det är ekologiskt odlat och varsamt torkat i ugn.

Precis vad jag tänker på. Huvudsaken är väl den att det blir rätt i tillverkningsprocessen, att det torkas och inte blir upphettat.:)

Nu är det ju några år sedan jag kollade på detta sist men den forskning som hade gjorts då visade att strandnypon hade större halt av GOPO än andra typer av nypon. GOPO är ju det ämne som man konstaterat har effekt på leder o s v.

Nu är det ju några år sedan jag kollade på detta sist men den forskning som hade gjorts då visade att strandnypon hade större halt av GOPO än andra typer av nypon. GOPO är ju det ämne som man konstaterat har effekt på leder o s v.

Okej, så själva nyponet har betydelse också, det hade jag missat. Så då är det ett pulver med enbart GOPO man ska använda sig av..? Tack för den informationen :D

Okej, så själva nyponet har betydelse också, det hade jag missat. Så då är det ett pulver med enbart GOPO man ska använda sig av..? Tack för den informationen :D

Alltså, enbart GOPO finns det ju inte i någon nyponsort men det finns mer av det ämnet i vissa sorter. Man får väl helt enkelt fråga tillverkaren vilken typ av nypon som använts och hur hög halten är om det inte står på förpackningen.

Alltså, enbart GOPO finns det ju inte i någon nyponsort men det finns mer av det ämnet i vissa sorter. Man får väl helt enkelt fråga tillverkaren vilken typ av nypon som använts och hur hög halten är om det inte står på förpackningen.

Ah, på så vis! Men då har jag kolla på det. Tack :)

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag vill börja plugga. Punkt. Och det är det enda beslutet jag har lyckats ta, sen kommer jag inte längre. Jag vet helt enkelt inte...
Svar
4
· Visningar
714
Senast: niardasp
·
Kläder & Bli fin Hej! Jag är frusen av mig och har nu funderat på att införskaffa en värmeväst men det finns en uppsjö i allehanda prisklasser och...
Svar
8
· Visningar
1 356
Senast: Coop
·
Hundhälsa Hej! Jag och min sambo har en hund (Terrier Brasileiro tik på ca 2 år) som sedan hon var ca 3 månader uppvisat symptom på allergi...
2
Svar
23
· Visningar
2 703
Senast: Sandora
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Det är alls inte bara kris och katastrof att bo här och få öva på problemlösning (även om jag bryter ihop nångång ibland). Mesta tiden...
Svar
0
· Visningar
1 539
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama