Z

Zilver

Funderar på att pröva nyponpulver till min 15 år gamla katt som har lite problem med höfterna dom säger ju att det ska vara bra mot reumatiska och ledbesvär men är lite osäker tål katter nypon?

Är det någon här som har prövar det på sin katt?

Finns det något annat naturmedel som kan göra ett par gamla katthöfter lite bättre?

Hon är kollad av veterinär som säger att det inte är mycket att göra något åt utan det är helt enkelt åldern som tar ut sin rätt.
Hon är pigg och busig och verkar inte lida så mycket av det förutom att hon har lite svårt och hoppa upp på höga saker och bakbenen viker sig i bland när hon tar kurvor i 200 knutar.

Sv: nypon

Vågar faktiskt inte säga hur nypon verkar på katter, men du kan ju prova glukosamin och/eller MSM.

Vilket av dom är bäst eller ska dom kombineras?

Finns det några biverkningar?

Hur stor dos ska en katt ha? tittade på en burk i naturbutiken men dom hade ingen aning om där hur man räknar ut dosen.

Doseringen för glukosamin ligger på 250 mg/dag. En del menar att man får bäst resultat om man kombinerar med 200 mg MSM/dag. Dock tror jag att glukosamin räcker för att förbättra.

Jag känner inte till några biverkningar.

Tackar

Jag ska köpa en burk i morgon och testa, hoppas att det hjälper.

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 443
Övr. Katt Det här inlägget, lade jag på en annan sida och tänkte att det kunde passa här med, med tanke på att "katter är katter och 'ska ha sin...
Svar
5
· Visningar
2 390
Hundträning Jag har en liten valp på 5 månader av en sällskapsras som definitivt hör till de mer lugna även för rasen. Hon har lätt att bara sitta...
Svar
15
· Visningar
1 742
Senast: Pilot
·
Hundhälsa Hej! TLDR: Är det någon som har erfarenheter av bakbensvaghet som bieffekt av en medicin? Hur lång tid tog det att lösa sig, om det...
Svar
2
· Visningar
2 076
Senast: Icfafn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama