A

Annaaa

har hört att man ska ta bort innehållet ur nypona innan man kan ge dem till hästen.
sant? varför?

*bara undrar*
 
Sv: nypon

Jag brukar ge hela nypon nu när de är färska, med "klipulvret" i mitten och allt. Hästarna gillar det, och plockar dem ju gärna från busken. Fast de nypon som ska torkas brukar jag kärna ur innan (så gott det går...), det blir så mycket kärnor och "sticksiga" småfjun annars...
 
Sv: nypon

aha, det har jag inte tänkt på, att man kan ge dem nypon! Har ju en buske med röda fina nypon alldeles invid stallet.
Massor med C-vit kan jag tänka mig.
 
Sv: nypon

joo o de bästa e att de finns överallt, kan se aningen konstigt ut bara med en entusiastisk hästmännska som cyklar omkring med en hink i byn o plockar nypon =)
 

Liknande trådar

Foder & Strö Jag hamnade i en INTÄRNÄTT-diskussion på en annan (amerikansk) sajt om faran med att ge hästar hela äpplen och morötter! Tydligen kan...
2
Svar
33
· Visningar
3 142
Senast: Roheryn
·
Hästvård Vi har en del johannesört i våra hagar. Det mesta är bortrensat, men det går ju aldrig att få bort 100%. Jag tror inte att våra hästar...
Svar
6
· Visningar
1 050
Senast: Cattis_E
·
Utrustning Jag behöver under vad man skulle kunna gå för den här sadel! Det är en Santa cruzen under kåpan står det 16,5 Wide och sen i ena...
Svar
2
· Visningar
588
Senast: pajaztar
·
Foder & Strö Jag undrar lite över hästars fetma. Varför får en del hästar löst fett över revbenen. Andra får ett fastare hårdare fett. Tjockleken...
Svar
0
· Visningar
684

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp