Nypon till häst!

nice and happy

Trådstartare
Om man köper en förpackning på 1,5kg. Räcker då ca 8mån till en häst.
Blir den dålig av att ligga öppen så länge? Tänkte om det är bättre att köpa mindre portioner?

Sv: Nypon till häst!

8 mån?? Är du säker på att du har räknat rätt??

Vet ju inte vad du har valt för sort, men 1,5 kg. räcker ca 1 mån på den sorten jag har använt. Har svårt att tänka mig att det finns någon produkt som man kan ge så otroligt lite av och ändå få effekt.

Nej, du måste ha räknat fel... Eller angett fel på vikten

Missuppfattade deras annons. Rcäker 3mån på 0,6kg men dom måste ha menat människa :)
Hur mycket ger man hästen? En på 550kg

Senast ändrad:

Det är ju beroende på vilken sort.

Som jag sa innan, den sorten som jag använde gick det åt ca 1,5 kg per månad till en stor häst. Första omgången gick det dock åt lite snabbare eftersom man då gav dubbel dos. Sedan gick man över på en underhållsdos (och då räckte 1,5 kg en månad).

OT Men av vilken anledning ger man nypon till hästar? :)

Liknande trådar

Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 121
Senast: Kilauea
·
Hästvård Någon som har en idé om vad som kan vara bekymret med min häst? Hon kliar bort sin långa vackra man från ca halva manen och bakåt. Jag...
Svar
8
· Visningar
878
Senast: skogaliten
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
712
Senast: tara
·
Utrustning Insett att schabrakgarderoben behöver förnyas… Ska sälja av Ps schabraken för de glider som f*n på nya hästen🫣 Det är liksom hela...
Svar
19
· Visningar
1 034
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka