Nylon overcheck bradoon??

Sv: Nylon overcheck bradoon??

jag tycker att det ser ut som ett check-bett som används under travtävlingar(mest), men jag har aldrig sett dem i gummi-varianten, torde bli för tjockt då de samtidigt har det vanliga travbettet i munnen.
Jag har ingen aning faktiskt....

Det är ett bett som man använder på utställningar med utställningsträns i england.Har inget med travare att göra.

Okej, men går det inte att rida på det då? Hur tjockt/smalt är det?
Skulle mycket väl kunna tänka mig rida på ett smalare gummibett, men de vanliga tycker jag är för tjocka.

Lotus skrev:
Okej, men går det inte att rida på det då? Hur tjockt/smalt är det?
Skulle mycket väl kunna tänka mig rida på ett smalare gummibett, men de vanliga tycker jag är för tjocka.
Jag rider en unghäst på ett sånt bett, går jättebra, enda nackdelen är att ringarna är så små, men huvudsaken är ju att hästen gillar bettet.

Åå, berätta - hur tjockt är det ungefär? Är det böjligt i gummi eller bara gummiklätt och stelt?

Liknande trådar

Utrustning Hej hej! Jag rider en ridtravare som fungerar superbra på hackamore men när han har ett bett (tredelat tränsbett) i munnen blir han... 2
Svar
33
· Visningar
1 192
Senast: sweep
·
Utrustning Tveksamt om det räknas till utrustning kanske, men jag undrar om man alltid måste blöta dem? Jag trodde (kanske i min enfald?) att nu...
Svar
12
· Visningar
764
Senast: fio
·
Utrustning Hej! Överväger att köpa ett nytt bett till min ena. Använder ett vanligt tränsbett med fasta ringar idag men vill ha ett som är något...
Svar
15
· Visningar
1 226
Senast: dukie
·
R
Utrustning Vilka bett lösa träns tycker ni är bäst och varför? Alltså inte märken och då utan tillexempel hackamore eller side pull eller så! Om...
Svar
0
· Visningar
286
Senast: Raderad medlem 149524
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka