Nylanders eller AVS 14?

Y

Yossarian

Jag söker något som är klådstillande OCH skrämmer iväg insekter. Dessa två verkar oftast komma upp och jag har googlat på dom men det står inget om dom stöter bort insekter? Vilken tycker ni är bäst och lättast att använda.

Till en häst som kliar i svansroten, verkar inte ha eksem. Dessutom kliar det i skapet/ljumsken där han blir alldeles söndertuggad av knott (och snart broms också). Vill inte ha på RB 86 just där iom att det är sår nästan, och det verkar inte hjälpa att ha det runt ikring.

Min häst och jag är tacksamma för hjälp!
 
Sv: Nylanders eller AVS 14?

Tack för svaret!


Tjärsalva? Vad heter den, vart köps den?
 
Sv: Nylanders eller AVS 14?

4ess tjärsalva heter den och säljs i zooaffärer (mindre gröna burkar) Börjes,Hööks (tror jag).Ekohallen.Och i regel är det en svart högre burk om man köper den hos ex Börjes eller Ekohallen.
 
Sv: Nylanders eller AVS 14?

5111.jpg


Börjes tjärsalvan.
 
Sv: Nylanders eller AVS 14?

Nylanders och en bivaxsalva som jag tror heter typ superbra hästsalva eller nåt. Supersalvan håller borta knott, mygg och är lindrande för eksemet, men inget slår nylanders till en eksemhäst!
 
Sv: Nylanders eller AVS 14?

på min häst som oxå kliade svansroten fungerade inte nylanders alls medans AVS 14 var helt suveränt.
 
Sv: Nylanders eller AVS 14?

Jag tycker det finns mycket som slår Nylanders till eksemhäst...:angel:

Exempelvis Näckens hudvårdsolja (som jag igår fick reda på inte säljs i Sverige längre :cry: ) Den luktar inte alls lika illa + att hästen inte blir tokkladdig och äcklig! :banana:


Håller däremot med om Skillingaryden! Den är super på skap och runt ögon!!!
 
Sv: Nylanders eller AVS 14?

Hej håller med nylanders hästkräm är bra mycket sämre än avs 14 det är kanon använde nylanders innan med det funkade bara lite och de blir bruna och kletiga medan avs går in och ser inte att du smörjt med nån salva helt suverän och inget mankliande.
 
Sv: Nylanders eller AVS 14?

AVS14 är bra mot klådan och kladdar inte som Nylanders gör, men Nylanders avskräcker insekter - det gör inte AVS14. Nylanders är lysande att ha i t.ex. skapet, är mjukgörande och samtidigt insektsrepellerande. Jag avskyr Skillingarydssalvan - tycker den är hemsk (dessutom har jag för mig att man inte ska använda den på en häst man behandlat med Switch? och det använder jag på pållan).
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp