Nyköpt sadel-ångervecka?

Skogstrollet

Trådstartare
Jag köpte en sadel på granngården i helgen. De hade tagit in den speciellt för att vi var ett par som visade intresse och den skulle vara i storlek 16" (eller motsvarande). Jag var dit, provsatt och tyckte den kändes bra. Lite ostadigt kanske men eftersom det är en bomlös sadel (som jag inte är van vid) så tänkte jag att det berodde på det. Jag slog iaf till och var superglad för att jag äntligen kunde börja rida min pålle!!
Men under kvällen kom tvivlet... Var inte sitsen ändå rätt stor...? Jämförde med kompisens sadel som var ett snäpp kortare fram-bak och nu undrar jag om jag gjort ett misstag iaf. :cry:

Jag köpte den som sagt på Granngården, är det orimligt att hoppas att de kan ta tillbaka den här och beställa en likadan fast mindre åt mig? Jag var ju så ivrig så jag frågade aldrig efter öppet köp men visst har man "ångervecka"? Sadeln är ju helt oanvänd, den hänger på sadelhängaren i stallet. Ska ut ikväll och titta igen om det är så illa som jag i min fantasi målat upp det hela.

Nån som har nåt råd? Förutom att tänka efter före ett köp.... :crazy:

Har du sparat kvittot?

På Granngården i stan måste man ha med sig kvitto för att det skall vara giltigt att lämna tillbaka.

Kram Favina :bump:

Jag frågade en gång på H**ks hur det fungerade om man köpte en sadel där och den inte passade...Där var det iaf så att man fick pengarna tillbaka om sadeln inte passade.

När jag köpte en sadel på H**ks provred jag den men den passade inte. Det var inga som helst problem att lämna tillbaka den trots att den var provad.

Det beror nog på om de anser sig ha beställt in sadeln speciellt för dig. Har de det så kan det vara svårt att få lämna tillbaka den då de troligen inte har den i sitt ordinarie sortiment och kan själva inte lämna tillbaka den till tillverkaren. Ring och kolla med den butik du köpt den i. Granngårdens butiker har olika sortiment från butik till butik.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka