Nykomlingar!

gul_zebra

Trådstartare
Har beställt triops som kom idag så jag var iväg till djuraffären för att köpa petbox och sand. Gick självklart in i djurrummet och vad ser jag där om inte ens ensam råtthona... S-pew precis som min gamla Gunde :love:

Så öh... Jag bestämde mig för att köpa henne. Men så visade det sig att hon inte alls var ensam utan där fanns även en silver mink-hona (LOL på det, hon är black european berkshire ffs :rofl: ). Och jag kunde ju inte lämna henne ensam heller, så jag köpte båda två :angel:

Så här är de, Mirva (s-pew) och Lilja (ba eubk), som förresten inte har blivit döpta av mig - namnen hade de redan, men jag ska minsann ge de andra smeknamn åtminstone för så hemska namn kan de ju inte ha! :D Mirva blir nog en Gunnar... :angel:

mirva.jpg

mirva1.jpg

lilja1.jpg

lilja.jpg

Sv: Nykomlingar!

men guuuud! Den vita ser exakt ut som min råtta för några år sedan :) Han hette Naamin :D

Vadå, vad sa du? Jag är helt borta i skallen, trött som fan :D

Ohyes! S-pewen blir en Gunnar btw (buke-Gunnar får ta och känna sig ärad!), det blir så lätt att komma ihåg iom att den förra kallades Gunde :D

Jag sade ju att du skulle köpa de där två sötisarna du visade mig på Msn men du sade att du nått gränsen.
Och då sade jag att du aldrig skulle kunna hålla den ;)

Aha :D
Jamen, man måste ju få rädda en stackars ensam dam ju, sen att det visade sig att det fanns en till så... Mja :D

Mamma vet inget än btw. Kommer nog inte säga ett ljud heller, hon får märka det när hon känner för det :angel::rofl:

Ja, men när det visade sig vara två hade du ju kunnat låta bli ;)

Ja, det är rätt. Kommer hon hem med en valp som inte du visste skulle komma (om jag minns rätt) så kan väl du hemlighålla de söta råttorna med :p

Vad tror du hon kommer säga när hon märker dem? :cool:

Nähä, kunde jag ju inte alls! :angel:

Jag visste att det fanns planer för valp, men inte att han skulle komma så snart. De skulle ju spara pengar först men icke. Men wtf, jag som tar med honom på promenader och sitter hundvakt osv, då kan jag bannemig få skaffa ett par råttor till tycker jag :angel:

Hon kommer antagligen sucka och börja tjata om att "råttorna skulle ju bli färre, inte fler!" :D

ok

så det blir inte ett jäkla liv när hon upptäcker dem alltså. Om hon upptäcker dem :)

Det kan nog funka, om det inte vore för att hon vet hur en bebis vs vuxen råtta ser ut :p

Däremot kan jag säga att jag bara köpte en för att hon var ensam. Lilja är så lik min Swanheart förutom till storleken, så när hon är större kan jag bara säga att det är Swanheart :angel:

Liknande trådar

Övr. Djur Meningen var ju att jag skulle sluta med alla dessa omplaceringar och skaffa uppfödarråttor hädanefter, men det sket sig direkt. Idag...
Svar
8
· Visningar
1 012
Senast: gul_zebra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama