Nykastrerad - och tvättoman

cirkus

Trådstartare
Min lille (nåja 6 månader och 4,5 kilo) ragdollkille har kastrerats idag och det är så synd om honom för han måste ha tratt. Han är den absolut renligaste katt jag träffat alla kategorier och nu får han inte tvätta sig, jag lider verkligen med honom. Tar jag av tratten en stund så tvättar han sig nästan maniskt (jag passar givetvis hela tiden så han inte kommer tvättar de ädlare delarna).

Jag undrar mest hur länge de i regel behöver tratten, dvs hur lång tid det tar att läka. Jag glömde av att fråga veterinären
 
Sv: Nykastrerad - och tvättoman

Jag har aldrig behövt ha tratt överhuvudtaget på de hankatter jag har fått kastrerade. Normalt sett så är det ett väldigt litet snitt och bara två stygn, ett på var sida.
De katterna har tvättat sig utan att det har blivit några problem.
Om han nu verkligen behöver tratten så ha på den i morgon med och sedan tror jag nog att du kan ta av den nästa morgon för då har det läkt ganska mycket om inget ovanligt tillstöter.
Givetvis är det ju bra om du kan ha honom under uppsikt så att han inte tvättar så att det ser illa ut efteråt.
 
Sv: Nykastrerad - och tvättoman

Tack !

Nu har han fått ta av tratten och han är lycklig och tvättar sig. Snitten ser jättefina ut så jag låter honom vara utan tratt ett tag. Ha är så glad att få tvätta sig att han spinner samtidigt.
 
Sv: Nykastrerad - och tvättoman

Men vad gulligt :love:
Mina tjejer har varit utan tratt också, dom har fått tvätta normalt runt såret, men en del blir ju maniska på just det stället och då får det nog vara tratt på.
 
Sv: Nykastrerad - och tvättoman

Jag som aldrig haft en pojk-katt förut är helt totalt såld på denne lille man. Han är så mysig, han kommer och buffar in sitt huvud armvecket på mig och där ska han ligga och myysa, mina kattdamer har en helt annan stil, de är mera "demanding" här och nu annars ser de fisförnäma ut, han är go hela tiden
 
Sv: Nykastrerad - och tvättoman

Aaaw :love:
Min lilla är också superkelig. Hon trampar runt på bröstet på mig och hojtar att det är keldags. Men jag tror nästa katt blir en kille, tanken var det redan nu, men så fick jag det här erbjudandet och kunde inte säga nej. Antingen köper jag en eller så behåller jag en liten pojke efter Lillan när det kommer.
 
Sv: Nykastrerad - och tvättoman

Idag är han m er än lovligt knäpp, han SKA ha på sig tratten har han bestämt så han har helt enkelt krupit i den jag tar av och han sticker ner huvudet igen
 
Sv: Nykastrerad - och tvättoman

KL Jag har kastrerat katter i 31 år o aldrig satt på tratt, 2st har slickat så att det blivit problem.
PL
 
Sv: Nykastrerad - och tvättoman

Tratten fick vara på det första dygnet efter det ingen tratt och det gick bra.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 040
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag måste skriva av mig lite, och kanske kunna få lite goda råd. Varning för långt och troligtvis rörigt inlägg. Det har varit jävligt...
2 3
Svar
44
· Visningar
10 420
Senast: Hyacinth
·
Kropp & Själ Orkar inte vara anonym.... I våras fick jag tillfälle att vara med i en smärtstudie gjord av Örebros universitet för att få hjälp med...
11 12 13
Svar
244
· Visningar
29 785
Senast: EmmaW
·
Övr. Katt Det vill sig inte riktigt med att introducera katt nummer tre. Y är en 12-årig kastrerad hane. Levt med sällskap hela livet minus två...
Svar
15
· Visningar
1 908
Senast: Pilot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp