Nyförvärv...

Ickapeltz

Trådstartare
I slutet av veckan kommer förmodligen en tvåmånaders hit till mig. Min stora hona är utekatt och jag vill gärna att den lilla också blir det. Hur gör jag? Låter dem vara inne tillsammans ett tag och sedan släpper ut dem tillsammans? Går med dem i sele tillsammans? Tacksam för alla ideér!

Sv: Nyförvärv...

Du vet att en kattunge bör vara 3 mån. (12v) innan den lämnar mamman va?

Vad menade du med "I slutet av veckan kommer förmodligen en tvåmånaders hit till mig." då? Jag uppfattar det som att du tar en unge förtidigt iaf...

Ha den nya katten inomhus ända tills den är kastrerad. Du kan ta ut den i koppel fram tills dess, men en tumregel är att vänta med att släppa den lös tills den blivit kastrerad. Det ger katten tid att vänja sig vid sitt nya hem och det ger dig tid att vänja katten vid sin omgivning i sele. Då minskar risken för att katten ska kollra bort sig när den väl släpps ut.

Sedan är det givetvis viktigt att katten är kastrerad när den går ut så att den inte börjar göra barn så fort den kommer ut.

Liknande trådar

Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
615
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Som några av er kanske vet så gick våran älskade Sotis Skrotis Skrotnisse "Nisse" ur tiden för ett tag sedan nu. Han har lämnat ett...
2
Svar
23
· Visningar
1 077
Senast: miumiu
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
866
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Nattdjur som dom är så kommer mina gärna igång lagom till att man ska sova/mitt i natten 😅 Någon som har bra tips på någon leksak som...
Svar
9
· Visningar
855
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Oseriös avel 2023