Nyfölat sto och bete/kraftfoder.

kullerbytta

Trådstartare
Hur ni när ni ska släppa stoet på bete dagtid. Minskar ni kraftfodret? Behåller ni nått av höet?
Mitt sto betar nu ca fyra tim dag på det feta betet och går resten i en hage med mycket fjolårsgräs och magert blandat bete.
Eva

Det finns redan en tråd i ämnet! Den heter "Kraftfoder till nyfölat sto" och i slutet av den har vi börjat prata om hur man gör med övergången till betet för stoet (ang kraftfoder o hö mm). Välkommen dit! :)

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag har ett finnhäststo på 18 år, som i hela sitt liv bott här, hon har i princip varit min sedan hon var föl. Nu är det så att hon...
Svar
10
· Visningar
2 176
Senast: exotic
·
Avel Hjälp ! Fick mitt efterlängtade stoföl sjunde maj . Hon ser ut som en broiler - ardenner i kroppen och är pigg, busig och underbart fin...
Svar
7
· Visningar
3 469
Avel Ställde fråga på foder, men inget svar alls där så jag provar här där ni har stor erfarenhet av avel. (jag har bara fått detta enda föl)...
Svar
12
· Visningar
1 020
Senast: bigganl
·
Foder & Strö Moderator: Ligger tråden fel vänligen flytta den till rätt då jag inte vet om detta är rätt för frågan Dags för betes släpp och det...
Svar
2
· Visningar
1 117
Senast: MayGrace
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka