Nybörjarfråga om agilityhinder

Medryttarinna

Trådstartare
Som rubriken säger kommer här en nybörjarfråga om agilityhinder:
De slalompinnar som säljs på t ex Hööks är ju i två färger, och ska uppenbarligen sättas ut varannan röd, varannan blå. Frågan gäller om detta med färgerna är viktigt, eller om man lika gärna kan använda VP-rör (blekgula/vita) från bygghandeln?

Är nybörjare själv, men på båda de närmaste klubbarna jag tränar på, i hundhallen samt en blåbärsagility jag var på har alla enfärgade vita/beiga pinnar.

Jag tävlar klass 3 och har tränat agility i flera år.

Hundar ser inte rött, så det skulle bara bli blå och grönt. Har dock aldrig varit med om att en hund reagerar på olika färgade pinnar, dock är det bra att träna på pinnar som är flerfärgade då jag sett några hundar som reagerar på skillnaden mellan enfärgade och flerfärgade pinnar.

Absolut! Nu gällde detta inte mig. Jag har inte ens någon hund. Jag tänkte mig en present till en som har börjat träna med sin hund på en agilitykurs.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 835
Senast: mamman
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
9 333
Senast: lundsbo
·
Dressyr Jag sliter mitt hår snart. Jag har ridit i flera år men inser att jag är total nybörjare - jag förstår inte grunderna och har...
Svar
6
· Visningar
2 789
Senast: tuaphua
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har en dröm. Jag skulle så oerhört gärna vilja ut och VANDRA. Först och främst Sörmlandsleden, eftersom jag bor i Sörmland, men jag...
Svar
14
· Visningar
2 103
Senast: AraSlei
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka