F
Frasseoo
Halloj!
Jag har aldrig ridit western förut.
Jo, lite trail på hemmaplan under ledning av en stallkompis.
Jag fick med henne och hennes Appalosa på KM i dressyr nu "kräver" hon att jag skall ställa upp på prova på klasser i western som motprestation.
Det skall bli jättekul, jag tror faktiskt att min lilla unghäst kan passa
för detta. Han är inte av westernras men bär sig fint och kan mycket om han har lust. Man kan dock inte alltid lite på trotsande femåringar.
Min bekant tycker att jag skall vara med på trail "prova på" , western pleasure "prova på" och western riding "prova på".
Jag har försökt läsa på nätet vad som ingår i pleasrue och western riding men blir inte riktigt klok på det.
Följande frågor har dykt upp:
Ingår det galopp i pleasure även i prova på klasser?
Ingår rena galoppombyten i wstern riding prova på?
Galoppombyten är inget vi kan ännu
Finns det någon bra bok jag kan plöja igenom för att lära mig mer?
Hur som helst skall deet bli spännande.
Frasse
Jag har aldrig ridit western förut.
Jo, lite trail på hemmaplan under ledning av en stallkompis.
Jag fick med henne och hennes Appalosa på KM i dressyr nu "kräver" hon att jag skall ställa upp på prova på klasser i western som motprestation.
Det skall bli jättekul, jag tror faktiskt att min lilla unghäst kan passa
för detta. Han är inte av westernras men bär sig fint och kan mycket om han har lust. Man kan dock inte alltid lite på trotsande femåringar.
Min bekant tycker att jag skall vara med på trail "prova på" , western pleasure "prova på" och western riding "prova på".
Jag har försökt läsa på nätet vad som ingår i pleasrue och western riding men blir inte riktigt klok på det.
Följande frågor har dykt upp:
Ingår det galopp i pleasure även i prova på klasser?
Ingår rena galoppombyten i wstern riding prova på?
Galoppombyten är inget vi kan ännu
Finns det någon bra bok jag kan plöja igenom för att lära mig mer?
Hur som helst skall deet bli spännande.
Frasse