Nybörjare

H

Harpan

Jag har börjat bli mer och mer intreserad av westernridning. Men vet inte hur jag ska börja. Känner ingen som håller på med western och har ingen möjlighet att träna för tränare. Har läst massor av böcker och tittat på när andra rider, men har lite frågor.

Jag rider min ponny på ponnyhackamore. Hur ska jag få henne att gå i rätt form? och hur vet jag när hon går i rätt form?
Just nu rider jag barbacka för att känna bättre när hon arbetar under sig, men jag tycker det är svårare att känna med sadel.

Är dressyr ryttare men både jag och min ponny har ledsnat på dressyren och pga en gammal skada får hon inte hoppa. Tycker trail verkar intresant. Nu ligger tävling långt borta men vilka bett får man tävla på?

Vore glad för svar :)

Sv: Nybörjare

Det du borde göra är att kontakta en klubb nära dig för att få hjälp med ridningen. Finns många tränare i vårat långa land.
Eller vad menade du med att du inte har möjlighet att rida för tränare?

Här hittar du en klubb nära dig :)

Vart i landet finns du?

Finns säkert någon här som befinner sig i närheten och kan hjälpa dig igång!!!;)

Vi har precis kommit igång efter skadan så känns för tidigt att börja träna för tränare. Har inget körkort så vi kan inte åka iväg på träningar.

Jag bor i Enköping, vilken klubb ligger närmast mig?

Även fast du inte kan vara med på din häst än så är det väldigt nyttigt att vara "staket ryttare" på clinics =) Och roligt att träffa folk med samma intresse och inriktning

Tyvärr vet jag inte vilken klubb som ligger närmast dig så det får någon annan hjälpa till med, ifall du inte hittar det på wras hemsida!

Liknande trådar

Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 592
Senast: Nepenthe
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 315
Senast: Lady_S
·
Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
963
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 493
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka