Nybliven kaninmamma :)

B

blohme

Då har jag varit o köpt 2st kaninhonor efter att varit utan kaniner i nästan 3år.

Det blev dvärgvädurskaniner!
Som det ser ut nu så ska dom bo inne på natten och vara ute under dagarna då jag inte har någonstans ute att ha dom där det finns tak.
Men i augusti så ska dom få bo i stallet tillsammans :)

Med denna tråd ville jag igentligen bara visa dom söta små varelser !

Pebbles & Bam-Bam (skåda deras väldigt vackra bo :))

Pebbles :D

Underbart söta =)

Sv: Nybliven kaninmamma :)

gud så söta :)

ett tips bara, om du köpte dom i djuraffär, kolla könen på dom lite då och då, personalen brukar vara dåliga på att kolla ordentligt :crazy:.

köpte dom privat , vi har kollat så gott det gick, men det var väldigt svårt att se på dom, men vad vi kunde se var det 2 honor . Förhoppningsvis har vi rätt, annars får dom bo i varsin bur ;)

Du köpte dem vid simris va? De liknar våra som vi köpte där. Fast våra är lite större.

Japp =) De gjorde jag! Aa, dom hade 1 hona kvar som va typ 2 månader eller ngt sånt :) men jag föredrog dessa istället :)

Japp =) De gjorde jag! Aa, dom hade 1 hona kvar som va typ 2 månader eller ngt sånt :) men jag föredrog dessa istället :)

Jaså hon är fortfarande kvar. :cry: Jag kände mig så elak när jag tog de andra två så hon blev lämnad själv. Men vi hade bara plats till två. :( De är som sagt väldigt lika våra. Vi tog också en vit med lite tecken och en brun med lite vit precis som du.

mmm, han ville att jag skulle ta henne oxå, men jag har oxå bara plats för 2 + att d är inte från samma kull :S
Ni tog 2 honor va?

mmm, han ville att jag skulle ta henne oxå, men jag har oxå bara plats för 2 + att d är inte från samma kull :S
Ni tog 2 honor va?

Det såg ut som de iallafall. Han ville att vi skulle ta henne också, men man måste ju ha plats också.

ÅÅHH!! :crazy: Gud så söööta! ska själv skaffa en dvärgvädur fast en lite hane på åtta veckor! :D :p
pebbles var ju bara såå sööt,och Bam-Bam också! men jag har ett litet problem som du som har kanin, kanske kan hjälpa mig med, jag måste komma på ett namn till min lilla sötis! kan du hjälpa mig? :p:crazy:

:bump:

Hade en sådan cremefärgad med sotig nos samt öron. världens sötaste lilla varelse. Mycket väluppfostrad och lättlärd, var mer som en hund. Tyvärr så dog han av något konstigt för några sommrar sedan och han kommer alltid att finnas i familjens hjärtan.

Liknande trådar

Övr. Hund Berättelsen om Rix Tarras, eller Rix som vi kallar honom för är vår första jämthund och kom in i våra liv en kall februaridag...
2
Svar
34
· Visningar
4 285
Senast: Gnist
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar