CK

Trådstartare
Nu ligger visst nya distans-TR ute på nätet. Hurra.

Jag läste en sammanfattning, och där står det:
""Ingen delsträcka får överskrida 40 km", (där är jag med).
samt
"Sista delsträckan mot mål får inte överskrida 20 km"

Det betyder alltså att man på en 50 km ritt inte i all enkelhet får lägga en slinga på 25 km som rids två varv?

Sv: Nya TR

Den regeln trodde jag var gammal :confused:
Det blir lite pillrigare med sträckorna. Roligt iofs, men mer markägare och eventuell trassel.
Vi kör 40 km CR i år med två 20 km slingor.

Mycket möjligt att den funntis förut och jag missat det.

Ändå tråkigt att en 5-mil inte får arrangeras så enkelt.

Att de längre klasserna ska ha kortare sistasträcka har jag lättare att förstå.

Se där, se där.
Skojigt, då kan man alltså lägga en 5-mil som 4+1.

Ah, strunt samma.
Att jag funderar är att vi hade tävlingsmöte häromdagen, och en av våra sökta ritter kommer av olika anledningar att få svårt med folk som kan jobba med ritten. Då var vår tanke att köra en så enkel tävling som möjligt, men nu sprack den tanken.

Ja, 4+1 är tillåtet eftersom ingen slinga får vara längre än 4 mil och sista får inte vara längre än 2.

vad larvigt! fem mils klasser borde få frångå den regeln!

På högre klasser kan jag förstå det, det är rät skönt att rida ut på en sista slinga som inte är längre än 2 mil =)

Kanske lite svårt att förklara att det första varvet är 30 km, men att nästa varv bara är 20 km,:angel: när det är samma slinga man rider 2 varv.

Att rida samma sträcka 2 ggr på en líten 50 tävling tycker
jag är helt ok.
Just att det spar in på arbete och antal funktionärer.
Hellre det än att en ritt blir tex inställd pga få anmälda.

Men isåfall kan man ju först rida 20 km och sedan lägga en liten extra slinga på första varvet på 10 km ca och nästa delsträcka rider man 20 km.:idea:

...och hellre att tvingas rida på samma ställe 2ggr än att dras ut i sumpmark å mög där hästen riskerar skada fast att man rider försiktigt !

Liknande trådar

Distans Jag har fått upp ett plötsligt intresse för alla möjliga grenar som jag tidigare varit helt ointresserad av (förutom hoppning och...
Svar
4
· Visningar
4 218
Senast: Shaggy
·
Distans Hej alla distansnördar. Nu när ponnyhästen och jag är på sommarkollo har vi obegränsade sträckor med grusvägar att rida på vilket gör...
Svar
4
· Visningar
4 054
Skola & Jobb Bara känner att jag måste posta detta. Det är ett brev jag skrivit till min gamla högstadieskola. Det är inte klart formuleringsmässigt...
Svar
7
· Visningar
3 663
Anläggning HEJ! Alltså, typ det mest otroliga som kan hända kommer ske. på fredag får vi tillträde till vårat nya hus! jaha tänker ni säkert, men...
Svar
4
· Visningar
4 049
Senast: shia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Autistisk bror
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Gamla trotjänare

Hund, Katt, Andra Djur