Nya stötdämpare?

-Catherine-

Trådstartare
Stötdämparna på mitt släp Kylinge 130-ht 1984 ser rätt medfarna ut och jag vill byta dem mot nya. Men är de av ngt standardmått så att jag kan hitta nya på meconomen, AD eller liknande? Eller måste man köpa dem från Thule för att det skall bli rätt?

Ngn som bytt på sitt släp och därför vet var man kan köpa nya?

Sv: Nya stötdämpare?

De brukar finnas lite överallt.

Är dock olika färger beroende på tyngd på släpet.
Bytte på mitt gamla Trane-släp och det är vanliga standard stötdämpare till vanliga släp allstå inget special beroende på släp.

Aha, men dåså :)

Då får jag kolla lite, jag vet ju vad släpet väger och det är tur det för vad det har varit för färg på dämparna som sitter på vagnen nu...det är totalt omöjligt att gissa, det är mer rost än dämpare ser det ut som. Otroligt märkligt att de inte slog ned på dem på bilprovningen när jag besiktade idag :confused:

Jag jobbar i butik som säljer bil- och släpdelar. På vissa släp så går det att se vad det ska vara för reservdelar om man har reg-nummer, men tyvärr funkar det inte med alla släp. Du kan kanske ta lös en dämpare och ta med dig? Det brukar också funka.

Jag tror inte jag får lös dämparen utan att använda vinkelkapen, de ser ut att sitta fastrostade rätt rejält tyvärr.
Men jag får mäta längden på dem iaf, det är ju en början. Med hjälp av mått på dem och vikten på vagnen så borde man kunna hitta rätt. Jag ringer runt lite imorgon och kollar :)

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
634
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under... 2
Svar
25
· Visningar
2 186
Senast: super
·
R
Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
2 277
Senast: Raderad medlem 147980
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Min motivation, som jag tidigare jämförde med ett trilskande fuxsto, lyckades tillslut komma igång, gå in på banan, prestera och ta hem...
Svar
3
· Visningar
709
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka