Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Tack för att du klankar ner på mitt val av husdjur.
Jag ska komma ihåg det när du traskar runt i leriga kläder efter en dag i stallet bland en massa hästskit :smirk:
Och växer fortfarande gör de också Kan bli 30 cm i skallängd
Nix, de blir inte lika stora. Marginatorna blir vanligtvis runt 11 cm i skallängd (vanliga marginator blir större, just suturalis är en ganska liten underart. har för mig att A. marginata ovum blir störst av marginatorna, runt 17 cm), fulica blir vanligtvis runt 12 cm men varierar en hel del (rekordet ligger på hela 27 cm ), reticulata blir omkring 18 cm om jag minns rätt, stuhlmanni blir runt 12 cm, smithii blir runt 10 cm, dimidiata blir runt 10-12 cm och helix pomatia (vinbergsnäckor) blir runt 5 cm om jag minns rätt
Ekonomi & Juridik
OBS – KOPIERA INTE NÄR DU SKRIVER SVAR pga LÅNGT INLÄGG – gör en egen sammanställning med TIPS / RÅD – Tack !!!!
Förvirringen känns...
Foder & Strö Ja, alla de gräs jag skrev i första inlägget stod som en grupp. Trodde det var en "testgrupp", men kan ha missförstått. Får höra med vet...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.