ako
Trådstartare
Jag var hos vet i dag för att ge vår lille kryptokide cockerkille ettårsvaccinstionen, och tog då upp frågan om ev kastrering alt borttagning av den testikel som inte trillat ner. Vet sa då att man sedan ungefär två år tillbaka har ändrat rekommendationerna ang kastrering av krypt hanhund och att man i en större studie inte sett någon ökad tumörrisk.
Hon såg alltså ingen anledning att göra något ingrepp om det inte var så att vi ville kastrera av andra orsaker, och som läget är nu kan jag inte se någon anledning.
Jätteskönt, tyckte jag, det är ju en bukoperation med tillhörande konvalescens vi kan slippa. men också lite förvånande då jag hittills bara har hört och läst att man bör ta bort i varje fall den kula som ligger i buken.
Någon mer som har hört denna nya rekommendation, eller har annan input i ämnet?
Tack på förhand !
Hon såg alltså ingen anledning att göra något ingrepp om det inte var så att vi ville kastrera av andra orsaker, och som läget är nu kan jag inte se någon anledning.
Jätteskönt, tyckte jag, det är ju en bukoperation med tillhörande konvalescens vi kan slippa. men också lite förvånande då jag hittills bara har hört och läst att man bör ta bort i varje fall den kula som ligger i buken.
Någon mer som har hört denna nya rekommendation, eller har annan input i ämnet?
Tack på förhand !