nya ridsport!

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare mizz_perfect
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 11
  • Visningar Visningar 1 094
M

mizz_perfect

har ni sett i nyaste nummret av ridsport. på sid 46 finns det en stackars liten häst med hela 2 nosgrimmor. vad ska de vara bra för? å på tävling dessutom. småbarn!!! :devil:

jag skulle då inte rekomendera att ha så iallafall. skulle skämms över att det kom med i tidningen iallafall. hemma får väl ungen ha som hon vill men skämma ut sig så dära på tävling?? hoppas att det var någon där som reagerade..

Jag som alltid har hoppats att allra största delen av dom som använder aachengrimma på sina hästar, ska skämmas. För hellre två korrekt anspända nosgrimmor, än en felaktig aachen.

me nvarfrö då använda två? räcker väl då med remonten som hästen på bilden hade... anser jag iallafall..

Känner varken häst eller ryttare. För min del räcker det gått med ingen eller en korrekt anpassad nosgrimma. Men står valet mellan en felaktig aachen eller två korrekta tillsammans, så väljer jag alldeles bestamt det sista alternativet. Men tyvärr rids mer parten av landets hästar med felaktig anpassad eller rättare sagt, opassad aachen.

jag rider isåfall hellre utan nosgrimma än med två stycken som tjejen på bilden..

såg det också och blev lite fundersam, slkulle vara roligt att veta anlednignen till varför man har det så.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter I tider av hård granskning ska regeländringen visa vilja att förändra ridsportens traditionsenliga utrustning. Det är ett av skälen till...
Svar
2
· Visningar
1 066
Senast: Red_Chili
·
Utrustning Köpte häromdan nytt träns till min nya häst då han är lite större än vad förra pollen var. Kikade runt lite och nästan alla tränsen som... 2
Svar
31
· Visningar
2 195
Senast: Reshästen
·
Utrustning Insett att schabrakgarderoben behöver förnyas… Ska sälja av Ps schabraken för de glider som f*n på nya hästen🫣 Det är liksom hela... 2
Svar
22
· Visningar
1 394
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
634
Senast: cowgirl81
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka