Nya regler i avd B

nira

Trådstartare
Är det någon som provat dem? Alltså ridit som överårig ryttare på "överårig" ponny/häst?

Rider en 8-årig ponny som skulle behöva komma ut och tävla, och jag är 20 år. På de flesta propsitioner står det "Ungponnyklass: XX kr, bed. A" fortfarande.

Ni som varit ut, fick ni några kommentarer? Är folk medvetna om det nya reglen eller var ni tvungna att recitera TR-ändringarna?:crazy:

Funderar på att ha TR-ändringarna liggandes i tävlingsmappen, om det skulle bli problem :o

Sv: Nya regler i avd B

Jag har alltid TR med mig när det är tävlingsdags. Även om jag kan de reglerna jag behöver så kanske inte andra vet att jag vet ;) Då är det bra med svart på vitt.

Nu kanske jag är lite trög, men vad menas med överårig ponny/häst? :o

Okej, det borde jag fattat ifall jag tänkt lite längre. Tack!

Gäller denna reglen i alla regioner nu? För innan var de väl bara några man fick det i?

gäller hela sverige. vilket är bra, vi har funderat på att köpa in lite ponnyer och vidareutbilda, då är det väldigt smart att jag kommer kunna tävla dem även om jag fyllt 18

Liknande trådar

Avel Poängbedömning och Testryttare i finalen för 5-åriga hopphästar, poängbedömning även för 6-åriga fälttävlanshästar och möjlighet till...
Svar
8
· Visningar
1 693
Senast: cirkus
·
Hoppning Förutom det uppenbara, att hästen är unghäst eller det är en överårig ryttare på ponny. Jag har sett att på lokala - regionala...
Svar
11
· Visningar
8 212
Senast: pulkaskurk
·
Dressyr Skulle behöva hjälpa med att tolka de nya reglerna i TR. Är det fortfarande tillåtet att tävla ponny bland storhästar utan att klassa om...
Svar
8
· Visningar
1 413
Senast: Vira
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag var verkligen SÅ otaggad inför hopptävlingen, ångrade mig något så fruktansvärt att jag hade anmält mig och gick i flera dagar och...
Svar
0
· Visningar
702
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka