Nya regler från 2008

H

hallontuss

Är det nån som vet var man kan hitta de nya reglerna kring kval och poäng inom ponnyhoppningen? Jag har letat på ridsportförbundets sida och hittar inget...:confused:

Vad jag har hört så försvinner poäng och uppklassning helt, men sen är det tydligen så att ekipaget måste ha ett visst antal felfria rundor för att få starta högre klass. Inte bara upp på msv utan även lägre klasser.

Sv: Nya regler från 2008

Va :eek:
Detta har jag inte hört något om, vill veta mer!!

Det hade jag inte en aning om :eek: Det med att man måste kvala till "alla" klasser låter väl rätt bra, men inte att uppklassnings systemet försvinner :eek::crazy:

Det är väl bra att man får kvala, många är inte redo för de klasserna de tävlar.
Men att uppklassningen försvinner skulle ju inte vara så bra tror jag.

ojj, läste nog lite snabbt.
Trodde att alla skulle vara tvungen att kvala om alla klasser vilket inte skulle vara så kul nu när jag bara har ett år kvar på ponny:p
Men ett system där man har "kval" till alla klasser låter annars jättebra

JAg vet faktiskt inte från vilken klass man måste "börja om" ifrån. Min dotter rider sin nuv ponny på LB, LA nu med sikte på MSV i slutet på våren eller i början av sommaren, och det känns ju inte så kul om hon måste gå ner på LC och rida tex 4 felfria för att få starta LB igen... Men eftesom det inte går att hitta nån info om detta på ridsportförbundets hemsida så är jag tveksam till att det verkligen är så.

Nu vet jag iaf att det bara kommer att gälla nya ekipage.

Har hört det av tränaren, och nån annan hade tydligen läst det också. Tyvärr vet jag inte var... Jag hittar fortfarande inget om detta på ridsportförbundets sida, så jag börjar faktiskt undra om det verkligen stämmer. Men nya reglerna kring säkerhetsväst för juniorer kom ju ut sent så man vet aldrig:confused:

Om det skulle vara sant så är de väldigt sent ute. Min klubb har stora ponnytävlingar efter nyår, detta skulle ju innebära att alla anmälningar, proposition mm måste göras om enligt det nya systemet. Det tror jag knappast.

Liknande trådar

Avel Poängbedömning och Testryttare i finalen för 5-åriga hopphästar, poängbedömning även för 6-åriga fälttävlanshästar och möjlighet till...
Svar
8
· Visningar
1 693
Senast: cirkus
·
Hoppning Nu behöver jag veta, stämmer dessa? I banhoppningstävlingar rids ofta en grundomgång där det gäller att ta sig runt banan felfritt inom...
Svar
2
· Visningar
2 479
Senast: Ewelina02
·
Avel Hej! Hoppas att det är okej att göra så här :) Är väldigt ny här, så skäll på mig (snällt, tack! ;) ) om jag gör något knasigt...
Svar
17
· Visningar
4 831
Senast: Görel
·
Hoppning Såg en klass för några år sedan, tror det var i Scandinavium, som jag inte hittar beskriven i TR och undrar om någon vet vad den heter...
Svar
3
· Visningar
1 140

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Akvarietråden V
  • Lugnande medel till hund.

Hästrelaterat

Omröstningar