nya körbilder från idag samt bilder på den nya vagnen

Nikki o Fabian

Trådstartare
DSC07514.jpg
[/IMG]
DSC07520.jpg
[/IMG]
DSC07521.jpg
[/IMG]
DSC07526.jpg
[/IMG]
DSC07527.jpg
[/IMG]
DSC07528.jpg
[/IMG]
DSC07529.jpg
[/IMG]

Kan ju tillägga att det är jag som är fotografen.

Senast ändrad:
Sv: nya körbilder från idag samt bilder på den nya vagnen

Jag tycker din häst är jättefin!!!!!:d :bump:
Den "nya" vagnen blir säkert fin när du fixat till den lite!

Mvh / Linda

Vad fin han är :love: :)

Fin häst du har! :love: Vad är det för rockard du har, den ser trevlig ut?

En sån fin häst! Nya vagnen såg också bra men skulle behövas bättras på lite på färgen. Vad fick du ge för den om man får fråga?

En annan fundering, varför har ni barmark och inte vi?!? Här är det för s*tan en halvmeter snö och meteröga plogvallar, dessutom tycks det inte sluta snöa trots att det är plusgrader. Jag vill också ha vår!!!

Nora skrev:
En sån fin häst! Nya vagnen såg också bra men skulle behövas bättras på lite på färgen. Vad fick du ge för den om man får fråga?

En annan fundering, varför har ni barmark och inte vi?!? Här är det för s*tan en halvmeter snö och meteröga plogvallar, dessutom tycks det inte sluta snöa trots att det är plusgrader. Jag vill också ha vår!!!

Tackar.

Vagnen har jag köppt som renoveringsobjekt så till nästa sommar ska den vara klar för att köra brölopp med. Jag ska göra en del justeringar på den dock(vissa tycker man är knäpp för man gör det på en orginal vagn)
Målas ska den självklart göra, hjulen ska ska ses över(dom är i väldigt bra skick men ändå) och bli klädda med gummi, jag ska höja det bakre sätet lite, räta upp ryggstödet på det främre sätet, fixsa dynor o klä om ryggstöden, får se om jag fixar en ny svängel oxå.

Jag fick ge 2500 kr för den så det var ett bra pris.

Du ska se att våren kommer till er oxå. Idag har vi väldigt härligt solväder så idag när jag ska iväg in till stan blir det vårjackan på.
Men det är mycket skönt att kunna vara på volten igen o Fabbe fick löshoppa i torsdags för första gången på ca 6 månader o han var helt vild av lycka:)

Här är en film från löshoppningen:
mx0se3k1.jpg
[/URL][/IMG]

Senast ändrad:

några tips med vagnen från en som gav upp!
skaffa 4 halva bildäck som du kan hälla olja i så att du kan ha dem under hjulen och rulla hjulen i, så att inte hjulen torkar ut.
ta kontakt med vagnshistoriska sällskapet så kan de ge dig råd och tips hur du skall gå till väga.
se om du hittar en hjulnyckel, för det är specialgrejer till de där fästena.

och så ta det varsamt när du väl börjar använda vagnen.
de höll inte så bra för 100 år sedan då de var nya, man körde ju bara sakta och lungt, så de lär inte hålla så bra 100 år efter heller.
det har hänt en del riktigt svåra olyckor med gamla trillor.

men ge inte upp trots mina olycksbådande ord, många har lyckats. mitt misslyckande berodde på jobb och ont om tid och plats.

Rockriddaren skrev:
några tips med vagnen från en som gav upp!
skaffa 4 halva bildäck som du kan hälla olja i så att du kan ha dem under hjulen och rulla hjulen i, så att inte hjulen torkar ut.
ta kontakt med vagnshistoriska sällskapet så kan de ge dig råd och tips hur du skall gå till väga.
se om du hittar en hjulnyckel, för det är specialgrejer till de där fästena.

och så ta det varsamt när du väl börjar använda vagnen.
de höll inte så bra för 100 år sedan då de var nya, man körde ju bara sakta och lungt, så de lär inte hålla så bra 100 år efter heller.
det har hänt en del riktigt svåra olyckor med gamla trillor.

men ge inte upp trots mina olycksbådande ord, många har lyckats. mitt misslyckande berodde på jobb och ont om tid och plats.

Ok tack för tippsen. Jag och en "vagnskarl" stog igår o tittade på vad som behövdes göras, o han sa då att hjulen ska tas av o fettas o brickor ska läggas in så dom inte skevar, men det är bara ta bort dom med skiftnyckel.

Liknande trådar

Fritid Jag hade tänkt lägga upp lite bilder på instagram och facebook (julkampanj på mina böcker), men jag tycker att det är stört omöjligt att...
Svar
7
· Visningar
474
Senast: tott
·
IT & mobiler Jag håller på med ett kreativt projekt där jag har behov av några bilder. Själv har jag god tillgång på egna foton, men just detta...
Svar
0
· Visningar
417
Senast: Myrten
·
Hemmet Vi ska göra en mindre köksrenovering och eftersom jag står själv med alla färgbeslut pga färgblind make så hoppas jag på lite stöttning...
Svar
14
· Visningar
1 141
Hästvård Hej! Jag skrev ett inlägg för ett år sedan om detta och sökte svar, utan resultat, tänkte prova igen eftersom vi och veterinärer börjar...
Svar
12
· Visningar
1 466
Senast: caballus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka