Nya inneboende hos oss..

amkm

Trådstartare
I måndags när jag mockade ur bädden ur Cias box så fräste det i ena hörnet åt mig,insåg direkt att det var en kotte där så Sandra hämtade våra kotte-handskar och vanan trogen så tog hon mamman och lyfte bort henne (ja vi har rätt många kottar och hittar de lite överallt.. ;D )
Jag tog ett nytt tag med grepen och skulle precis lyfta bort hörnan och insåg att vi fått nya inneboende.. ^-^
IMG_2354.jpg

IMG_2357.jpg

Å inte kunde de ju bo kvar i det numera raserade boet så vi gjorde i ordning ett nytt kotte-bo i ladan och la dit botten av boet + ungarna och "stängde in" mamman där tillsammans med de i några timmar.
Har nu på morgonen kollat till de lite mer för vi har varit oroliga över att vi inte sett mamman övht men idag var hon där och nu är det också en liten gång in till bebusarna.. :)
kotte001.jpg

Sv: Nya inneboende hos oss..

Så sött! Vi har också igelkottar här. De är framme och dricker vatten i en skål vi satte fram då värmen var här på allvar. Svårt för dom små livet att hitta vatten...

Så sött! Hur stora är småkottarna?

en gissning så var de runt 7 cm långa.

Jag har inte en aning om hur gamla de kan vara eller om de föds med taggar å sånt.Har själv inte sett så här små kottar.Mamman tar i allafall handom de trots att vi raserade deras bo. :D

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka