Nya hem åt hamsterungarna!

J

Jangvik

Hejsan!Skrev för ett tag sedan om att vi fått massa hamsterungar. Detta är den 3 kullen. Vi har redan sedan länge lämmnat bort hanen men nu är frågan av vad man ska göra av alla små söta kottarna? Börjar bli panik nu!
Någon som vet någon bra sida på internet där man kan annonsera?

Tack på förhand!
/Angelica & Christian

blocket eller sälja till djuraffär :confused:

hamstrar är ensamdjur har jag hört... hehe hur snabbt gick det innan ni hade 3 kullar? :rofl:

hmm jooo det gick väl ganska fort :D :confused:
Tar alla djuraffärer emot hamstrar då? Vill ju verkligen inte att det ska bli ormmat av dom små liven! :(

Jo men nu var det så att det inte var meningen!
Det var djuraffären som klantade sig!
Vi skulle ha två hanar och märkte efter första kullen att det visst inte var en hane!!!!!
/Angelica

Jo!
Men den första kullen visste vi ju inte om att den skulle komma! Och när vi upptäckte detta på morgonen så hade hanen redan hunnit vara på honan igen! TYDLIGEN! så då blev det en andra kull! SÅ nu letade vi efter en bur åt hanen men hittade ingen å så föddes den andra kullen å då lämmnade vi bort hanen till afärren för dom gick med på det ändå. Men dom sagt då hade han hunnit hoppa på den stackars honan en tredje gång!
Men det spelar ju egentligen ingen roll! För vad detta inlägget handlar om är vart man kan hitta intresserad köpare! :)

insåg just att jag skrivit i fel forum! Sorry! Ska genast flytta mig till "andra djur"

/Klantig Flickvän

jo dom blir ju det! Nej inte än de är fortfarande för små! Därför vi vill bli av med dom Innan dom bli könsmogna!

Det är fanemig ingen ursäkt. Köper man ett djur så ska man ha tillräckligt mycket kunskap om det för att kunna avgöra vilket kön det är - speciellt på ett vuxet djur (ungar brukar vara knepigare att se på).

Och jag tror inte det skulle vara så dumt att sälja dem som ormmat, så slipper de komma till fler okunniga ägare som bara föder upp ännu fler kullar eftersom "Han som sålde dom saaa att det var två pojkar"...

Varför är det bättre att de hamnar som ormmat än i en djuraffär som kan ta emot dem och sälja dem vidare? :confused:

Helt ärligt förstår jag inte för en sekund upprördheten - att ställa en enkel fråga om hur man gör för att finna bra hem till hamsterungar är väl knappast något man behöver bli avhuggen huvudet för?

Och, kan man inte lita på försäljaren i en djuraffär hur skall man då själv kunna veta vilket kön det är?

Jag har själv två st inavlade katter pga ett "brödrapar" som vi fick till skänks för att ägarna flyttade utomlands och inte ville ta bort dem. Trots detta mår katterna bra, är stabila psykiskt och både kastrerade, avmaskade, "fästingmedlade", vaccinerade och försäkrade.

Enkla misstag betyder inte alltid att människan bakom är dum i huvudet, det är lite väl naivt att tro faktiskt. Och jag trodde du kunde vara lite mer nyanserad så faktiskt Tassen.

/Sara - besviken på tonen här på ÄU ibland

Ska man inte kunna lite på dom i djuraffären? Om dom säge att det är hanar varken ska vi då inte tro på dom? Saken är den att vi vill hitta SERIÖSA hem åt hamstrarna och vi tänker inte alls bara skicka iväg dom hur som hellst! Hittar vi inga köpare får vi vä helt enkelt ha 6 st hamstrar hemma! Men tror att de hade mått bättre av att komma till olika hem!

/Angelica som inte förstår varför man blir påhoppad för en enkel fråga!!!

Samma sak har hänt mig, fast det var marsvin.
I djuraffären sa dem att det var 2 honor.
Sure :smirk:
Troligtvis var hon dräktig redan när vi köpte henne eftersom alla marsvin o kaniner var i en stor inhägnad.
Hanen och 2 av ungarna lämnade vi tillbaka.
En hona behöll vi som sällskap.

Det är ingen katastrof. Hoppas ni hittar bra hem åt alla småttingar.

Samma sak hände mig och min bror. Vi skulle ha två honor, men som tur var märkte jag på en gång när vi kom hem med de små liven att min filur var en hane. :p

Lycka till med att hitta nya hem i alla fall!! :bump:

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 213
Senast: Juli0a
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 422
Hundhälsa Hej. Längesedan jag var aktiv på detta forum men nu känner jag att jag behöver skriva av mig och kanske få ett gott råd eller två så...
4 5 6
Svar
115
· Visningar
12 453
Senast: LelleLilla
·
Hästvård Min åring har en ganska problematisk strålröta i alla fyra hovar och eftersom jag inte är bekant med strålröta under mina 20år som...
2
Svar
29
· Visningar
8 545
Senast: skuggi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar