Nya föl som väntas 2009

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare black pearl
  • Startdatum Startdatum
Status
Stängd för vidare inlägg.
B

black pearl

:rofl:Nu är det mycket på gång inom aveln. Det vore roligt om alla ni som har betäckt i år kunde skriva några rader och berätta hur det går, hingstval, stam på stoet osv. Jag tycker förra årets initiativ av en liknande tråd verkar ha varit en fullträff!
Jag har själv ett sto som inom en snar framtid ska betäckas för första gången. Jag återkommer mer om detta så snart vi är på G!

Sv: Nya föl som väntas 2009

:idea:Framförallt är det halvblodsaveln jag tänker på då de flesta raser verkar ha egna trådar!

Samma här. Första gången för både mig och mitt New Foreststo. Spännande. Åtekommer när/ om vi "fått till det".
Vore också kul att se bild på både ston och hingstar. Dessvärre vet jag inte hur man gör för att lägga in bilder här :confused:, men förklara gärna någon.

OK, missade att det skulle vara halvblodsavel, sorry.

:rofl:Äh, det är roligt med alla som skriver tycker jag, det är inte så viktigt att det bara ska omfatta halvblodsaveln. Jag fick för mig att det var brukligt med olika raser för sig. Jag tar genast tillbaka vad jag skrev i förra inlägget och hävdar istället motsatsen!:laugh:

Bra initiativ till tråden!

ska ta kontakt med hingststation och veterinär imorgon för undersökning och information. Vi ska också betäcka för första gången och måste få goda råd beträffande hur det går till i alla led osv.

Det skadar väl aldrig att göra en hälsokontroll av stoet inför nästa brunst? Det blir någon av hingstarna på Tullstorp i allafall.

Jaaaa vad roligt... Har väntat på denna tråden:)
Är helt novis på detta med betäckning osv. Men man får lära sig. Jag åker med mitt arabsto till hingst, nu i helgen som kommer. Ska bli så spännande.
Jag har valt Gimmick.... Tror att han bli helt perfekt till mitt sto

Mitt sto seminerades den 18/4 med Niveau. Hon ska kollas imorgon igen, antingen blir det semin då eller så får jag hämta hem henne. Hoppas hon blir dräktig såklart! Stoet är ett fullblod e Diaglyphard - Persian Bold.

Då hakar jag på den här tråden:p har valt Rubignon till mitt vermout sto och givetvis hoppas jag då ett till svart lite föl nästa år igen:love:

Mitt Irlänska fullblods sto är seminerad idag med Chirlon som står på Tullstorp:d
Har ju tidigare använt Biggles och det har blivit lyckat och ville testa en annan stabil hingst som är dubbel talang och då föll det på Chirlon.... Kul att han kom tillbaka till Sverige, gillar de svensk stammade hingstarna:d

Mitt arabsto är betäckt med en PRE hingst vid namn Curioso LVIII.

Valde honom pga att jag är säker att det kommer att bli en fin liten hispano arab. Han finns nära där jag bor. Så att jag har möjlighet att vara med vid betäckningarna.

Och just nu är hon dräktig på dag 14 med honom. ska ta ett nytt ultraljud om två veckor.

QUOTE=dusty;10510620]Mitt Irlänska fullblods sto är seminerad idag med Chirlon som står på Tullstorp:d
Har ju tidigare använt Biggles och det har blivit lyckat och ville testa en annan stabil hingst som är dubbel talang och då föll det på Chirlon.... Kul att han kom tillbaka till Sverige, gillar de svensk stammade hingstarna:d[/QUOTE]

:bump: Vad kul! Jag ska också betäcka med Chirlon (eller Briar)! Det blir Chrlon om jag får bestämma, dottern velar mellan de båda. Jag var i kontakt med seminstationen i Perstorp igår och där sa man att flera sto redan hade blivit betäckta och tagit sig med just Cirlon, han har tydligen 89% dräkt. Nu väntar jag på nästa brunst i maj innan det bär av. :banana:

Mitt 5 -åriga sto e: Flyinge Artist - Levantos ll med några hingstar inom 4 led: Hartung, hertigen, utrillo, ladykiller xx, gaspari osv börjar insemineras på Måndag med Hingsten Tonesch 1042 e: Lux Z - Libero H

Bilder på mitt sto:
n648288162_203924_3007.jpg

01A9ABA1-702A-4DFC-B513-CD170CDA94D.jpg

Bilder på Hingsten:
tornesch_2.jpg

tornesch.jpg

ledsen för stora bilder.

Jag är fodervärd åt arabstoet WW Karmenzitaa (Naizaak x Kastanjet e: Zareef) och hon har blivit betäckt med Perignon Al Amar. Idag är hon på dag 5 och jag väntar med spänning till ultraljudet! Längre fram i år ska även mitt eget arabsto betäckas. Jag återkommer med detta när hon fölat och det är aktuellt. /AFF

Skickar mitt 4-årssto e. Blue Talk **- Stanford till Ludwigs Champion så fort hon bara får tummen ur att brunsta... efter två klockrena 21dagarscyklar tog det plötsligt stopp trots det fina vårvädret! Borde ha gått i brunst i helgen men ännu inga tecken, valacken hon går med är nog det fuuuuulaste hon sett! :devil:

Snyggt sto du har Panikie! Detta vackra par måste bli en fullträff. Lycka till;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
2 079
Senast: Mia_R
·
Avel Detta är förutsättningarna: Jag har en hingst med något annorlunda färg som är född 2014, egen uppfödning efter föräldrar med stamtavla...
Svar
6
· Visningar
1 875
Avel Som en spin off från tråden om antibiotika och avel. Seminverksamheten ger stora möjligheter till hingstval, hingstar från hela världen...
2
Svar
34
· Visningar
5 319
Senast: ginnies
·
Avel Jag har inom några år tänkt att eventuellt ta föl på mitt sto. Hon är en irländsk sporthäst med fin hoppstam och väldigt trevligt...
Svar
6
· Visningar
2 633
Senast: Hippocampus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hundrelation
  • Uppdateringstråd 31
  • Guldfasanerna