Nya fästingmedel?

hollypolly

Trådstartare
Är det någon här inne som har erfarenhet av dom nya tuggtabletterna som finns receptfritt på apoteken nu?
Funkar dom lika bra som bravecto?
Jag är så trött på att behöva fixa med recept varje år.

Bifogade filer

• Screenshot_20240331_083937_Samsung Internet.webp
    Screenshot_20240331_083937_Samsung Internet.webp
    15,8 KB · Visningar: 109
Lägger in bilder på dom.

Bifogade filer

• Screenshot_20240328_092453_Samsung Internet.webp
    Screenshot_20240328_092453_Samsung Internet.webp
    33,8 KB · Visningar: 32
Min minsta fick Adtab i år för den fanns för så låg vikt. Kan inte säga nått om effekten än för ingen av hundarna har fått fästingar. Men enligt vad jag läst från bland annat veterinärer som testat så ha de lika bra effekt som de receptbelagda.

Är det någon här inne som har erfarenhet av dom nya tuggtabletterna som finns receptfritt på apoteken nu?
Funkar dom lika bra som bravecto?
Jag är så trött på att behöva fixa med recept varje år.
Jag har kört på Adtab och det har fungerat lika bra som Nexgard. Frontpro innehåller samma verksamma ämne som Nexgard, Adtab ett annat ämne men från samma substansgrupp dvs det fungerar likadant i hunden/fästingen.
Tänk på att det ska ges varje månad, Bravecto är var tredje månad.

Jag har kört på Adtab och det har fungerat lika bra som Nexgard. Frontpro innehåller samma verksamma ämne som Nexgard, Adtab ett annat ämne men från samma substansgrupp dvs det fungerar likadant i hunden/fästingen.
Tänk på att det ska ges varje månad, Bravecto är var tredje månad.
Tusen tack :)

Vet du av vilken anledning just bravecto är receptbelagt?

Liknande trådar

Hundhälsa Min hund fick diagnosen idag. I morgon börjar vi med Vetoryl 20 mg han väger 9 kg och är 7 år. Har läst massa skräckhistorier på nätet...
Svar
3
· Visningar
615
Senast: Lillkin
·
Kropp & Själ Kanske finns några fler fästingmagneter här.. Min mamma drar till sig fästingar utan dess like, vi bor i ett nästan extremt...
Svar
1
· Visningar
228
Senast: Sassy
·
Utrustning Mitt gammelsto får väldigt svullna bakben när hon står inne över natten. Jag lindar med vanliga stallbandage men skulle gärna ha något...
Svar
16
· Visningar
840
Senast: Svartkatt
·
Övr. Hund Vill gärna höra andras erfarenheter gällande rutiner till hundar. Har två terriers. En airedale och en mindre foxfröken på 11 år. Min...
Svar
12
· Visningar
932
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama