hollypolly
Trådstartare
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det låter ju lovandeMin minsta fick Adtab i år för den fanns för så låg vikt. Kan inte säga nått om effekten än för ingen av hundarna har fått fästingar. Men enligt vad jag läst från bland annat veterinärer som testat så ha de lika bra effekt som de receptbelagda.
Jag har kört på Adtab och det har fungerat lika bra som Nexgard. Frontpro innehåller samma verksamma ämne som Nexgard, Adtab ett annat ämne men från samma substansgrupp dvs det fungerar likadant i hunden/fästingen.Är det någon här inne som har erfarenhet av dom nya tuggtabletterna som finns receptfritt på apoteken nu?
Funkar dom lika bra som bravecto?
Jag är så trött på att behöva fixa med recept varje år.
Tusen tackJag har kört på Adtab och det har fungerat lika bra som Nexgard. Frontpro innehåller samma verksamma ämne som Nexgard, Adtab ett annat ämne men från samma substansgrupp dvs det fungerar likadant i hunden/fästingen.
Tänk på att det ska ges varje månad, Bravecto är var tredje månad.
När helt nya substanser kommer är de alltid receptbelagda till en början, troligtvis för att det ska vara lättare att ha koll på biverkningar osv. Många av de fästingmedel vi har idag som är receptfria var tidigare receptbelagda som exempelvis Exspot och Scalibor.Tusen tack
Vet du av vilken anledning just bravecto är receptbelagt?
OkejNär helt nya substanser kommer är de alltid receptbelagda till en början, troligtvis för att det ska vara lättare att ha koll på biverkningar osv. Många av de fästingmedel vi har idag som är receptfria var tidigare receptbelagda som exempelvis Exspot och Scalibor.