Sv: Nya djur

Woaaaaaaaaaaaaaaaaaaaooooooooooouuuuuuuuuuuu!!!!!!!!

*springer omkring och borstar av mig stora spindlar som jag har på mig i min fantasi*

Jag skulle aldrig klara av att ha såna gynnare!!! Livrädd!!! Men den är faktiskt ganska fin när man ser på den, trodde aldrig att jag skulle tycka det om en spindel :eek:

Jag har varit spindelfobiker. Så pass att jag intill tuppat av av en spindel i sovrumstaket. Bestämde mig för att göra nå´t åt saken och köpte en hårig varelse. Är nu helt såld på tarantulor. Den här blå arten är bland det vackraste jag sett!

Gud vad snygg!
Har drömmt om en spindel men är lite rädd att den skulle rymma.

Får man fråga vad imse kostade?

(finns det ngn bra spinder hemsida?)

Dom kostar 150kr st men jag skulle få rabatt.

Annars kostar spindlar från 100kr och en bra bit upp beroende på art.

Rymma, nja, man får se till att ha rymningssäkra burkar :idea:

En kanon spindelsida är www.minaxtarantulas.net

ok.. :) Har väl ingen direkt fobi, men gillar inte dom stooora..
:crazy: Läcker färg annars! Men hur får man hem dom? Kommer dom på posten eller?? :p

haha, vad tror du dom på posten skulle säga om dom fick veta vad som finns i lådan? ;)
men åh, nu vill jag ha spindlar också... :love:

Åh de där är så grymt snygga! :love: :d Fanns det inte nån art som var lila också, eller minns jag fel?

Skulle definitivt inte ha något emot en sån snygging här hemma :d Fast det vore nog rätt praktiskt att våga peta på de också :D

Åhh va fin en sådan vill jag också ha.. Har vart sugen på spindel länge... Har botat de sist kvarvarande fobi baskiluskerna genom att ta bort flera kilo spindelnät ur ett gammalt grisstall som ska bli häststall :grin: Det är ett hett tipps för spindel fobiker och städtokiga :p

ehuu!!!!!ryser!!

min kompis fick kolla på den först för jg vågade inte. jag såg ett be sen satte jg händerna för ögonen å stängde fönstret fort!

jag har en stooor spinderfobi tyvärr:( dom som är ÖVERALLT på sommarna:crazy:

Nja, dom här blå går INTE att peta på. Dom är ruskigt aggressiva och väääldigt snabba. Måste dom flyttas görs det med hjälp av en pizzasalladsburk som läggs ovanpå spindeln och sedan skjuter man in locket under ;)

Bladluz- just så har jag haft det.
När jag köpte min första så tog det säkert ett pa månader innan jag vågade peta på den :o
Numer är det rätt lugnt, vissta så tar hjärtat fortfarande ett jätteskutt emellanåt, framför allt då när de aggressiva göt ett snabbt skutt. Kan säga att gör gör de´samma fast jag skuttar bakåt ;)

Nästan allt som är mindre än de själva :)
syrsor och zoophobas (öh, stavning?) en och annan musunge nu under vintern. På sommaren är det bara att gå ut med fjärilshåven och se vad dagens fångst blir :idea:

Men ändå :D Skulle kännas något konstigt att ha husdjur jag inte törs peta på, lika illa som scolopedrar typ *ryser*
Fast scolopedrar är iofs värre, de kan jag inte se på bild utan att de kryper över hela kroppen :o :D

Oj, till och med spindelrädda jag tyckte att spindeln på bilden var jätteläcker!
...men jag skulle verkligen inte vilja ha en själv. Jobbade i zooaffär i ett par år men lyckades aldrig riktigt vänja mig vid spindlarna där trots att jag emellanåt var så illa tvungen att sköta om dem. Skorpionerna vägrade jag ens gå i närheten av. :crazy:

Liknande trådar

Hemmet Efter att ha bott i en resväska i ett och halvt år, med långdistansförhållande mellan två länder och hela baletten, så har jag och...
Svar
5
· Visningar
1 439
Senast: VLMF
·
A
Övr. Hund Folk med trist ton och elaka kommentarer gör sig inte besväret att skriva något.. Jag och sambon har 2 vovvar. Hans är en 2-årig...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
12 736
Hoppning Jag är inte inne i hoppning, det kan jag erkänna. Men en notis i senaste Ridsport (nr. 12 23 juni 2008) på sidan 5 "Nya bestämmelser...
2
Svar
23
· Visningar
3 317
Övr. Barn Nu är han här! Det blev en liten kille! BF var 7/9 men i måndags natt efter ett toalettbesök mellan halv tre- tretiden gick vattnet :o...
2
Svar
39
· Visningar
2 480
Senast: yodi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack 17