Sv: Nya Connemaratråden!
Vad trist att inte min lilla Tingeling är renrasig! Då hade jag gärna bidragit med foton!
Däremot uppskattade jag länken eftersom jag gillar att studera stamtavlor....
*kl*
Hur gör ni som inte har tillgång till ridhus för att hålla motivationen uppe nu? Nu är det ju stenhårt i backen och brodden har inte kommit på ännu (funderar på att be hovslagaren sätta dit det på lördag när Tingeling ska skos - snösulor vet jag att han ska få sätta på denna gången).
Jag vet att skrittjobb är underskattat och egentligen är superbra för hästarna och det är väl det jag kommer att få ägna stora delar av tiden med att göra ett tag nu.
Jag känner mig dock lite uppgiven över att de framsteg vi har gjort hittills nu kommer att gå tillbaka när vi inte kan fortsätta träna så som vi gjort. Eller ja, jag tjatar ju på tränaren att få komma och rida i hennes ridhus en gång i veckan eller varannan vecka....Och så ska jag försöka ta mig i kragen och åka till något ridhus i närheten också, men rent ärligt - hur orkar man och känner lust för det på kvällarna när man kommer till stallet och det redan är mörkt?
Ge mig inspiration!!
En sak som gjorde mig superglad var i alla fall att igår när vi hade ridit ut i månskenet tillsammans med några andra i stallet så tittade en av tjejerna i stallet på hur Tingeling sadel ligger (hon utbildar sig till sadelutprovare och hästmassör) och jag har ju själv tyckt att den har legat bra efter vad jag har kollat och klämt och känt etc. Och vet ni??? Jag har haft rätt!!
Den ligger jättebra på henne!
Jag kan ju säga att jag hade lite lätt magknip innan hon tittade, för tänk om hon skulle säga att den var helt fel så att jag skulle behöva byta ut min älskade sadel? Jag hade gråtit blod....
Men nu kan jag med gott samvete rida vidare med den! Och jag har dessutom köpt mig en svängd gjord i läder och den verkar ligga bättre än den tidigare gjorden, så förhoppningsvis kommer vi att undvika skav i framtiden också!
Och nästa vecka är det dags för rakning av min långhåriga övervuxna mammutponny igen...Och det är fascinerande hur mycket vitare hon är i år mot förra året - det blir nog som jag tror att om två år är hon helt vit...