Nya bilder på Kaiser

Sv: Nya bilder på Kaiser

kpist skrev:
Tack o hej, otrevliga tjej.

Otrevlig? Måste man tala om sin gatuadress bara för att man ska få "lite hjälp" med en uppfödare...?
Jisses

Zafir skrev:
Hej där Cronis!
Det finns en uppfödare med dvärgpinscher i Värnamo Exigors heter den.

http://www.exigors.se/
Jag har mera uppfödare. Bor du i Linköping sa du?? Jag har själv en dvärgpinscher ifrån Malmö. Men vet många uppfödare runt om här..

Ja jag bor i Linköping, vi har kikat lite på uppfödare runt här, o regionen, men jag är införstådd i att man måste åka långt för den perfekta hunden! :idea:

Äsch, vi är nog bara på helt olika våglängd för att kunna föra någon sorts diskussion över internet.

Hej Cronis,

Jag rekommenderar dig att du åker runt och besöker de olika kennlarna så att du väljer den vars hundar passar dig bäst.
eller det kanske du redan har gjort ;)

Ha det bra och lycka till,
Britzyk Bell
Bellocean's Kennel

Vi har inte åkt nånstans, än. Riktigt så långt har vi inte kommit i hundköpet ännu. Det är mycket som ska planeras innan. Det är inte bara att köpa en valp.
Tack för länken :)

Jättefina bilder på din Kaiser!!
Vad heter han i stamtavlenamn, kanske har jag träffat hans föräldrar vem vet =)

Ha det bra!
Britzyk Bellocean's Kennel

Hej Cronis,

Du har så rätt så =) Att köpa valp kräver en hel del förplaneringar.
Lycka till!
Kanske vi ses i ringarna någon dag när du väl har din dvärgpinschervalp =)

Ha det bra

Bellocean skrev:
Hej Cronis,

Du har så rätt så =) Att köpa valp kräver en hel del förplaneringar.
Lycka till!
Kanske vi ses i ringarna någon dag när du väl har din dvärgpinschervalp =)

Ha det bra

Det är massor förberedelser, det jag är rädd för att att man ska betala ett "överpris" för valpen. Hoppas du tolkar det rätt, för en del tar hutlösa priser för sin hund.
Jag vet att det kostar att föda upp hundar, (jag har en vän som visserligen bara fått blandisar, och jag avlar på hästar), så jag vet att det kostar pengar.
Men å andra sidan vågar man kanske inte köpa en "billig" hund ifall det är mera "fel" på en sån, jag "dyrare" kanske är "bättre".... :crazy:

Vilken djungel! :smirk:

Jättefina bilder på din Kaiser!!
Vad heter han i stamtavlenamn, kanske har jag träffat hans föräldrar vem vet =)

Ha det bra!
Britzyk Bellocean's Kennel
Hej! Tackar och bugar, men det är egentligen pojkvännens vovve! :) Brukar kalla mig för Kaisers matte ändå, när jag är där, trots att vi inte bor ihop :angel:

Här är länk till hans data på SKK's hemsida:Kaiser

kpist skrev:

Jag blandar också alltid ihop det där, var bergsäker på att Cronis var från Uppsala eftersom det är Sveriges 4:e största stad, men det var inte så.
Annars skulle vi gå ut och äta råbiff, minsann! :d

Poxz skrev:
Jag blandar också alltid ihop det där, var bergsäker på att Cronis var från Uppsala eftersom det är Sveriges 4:e största stad, men det var inte så.
Annars skulle vi gå ut och äta råbiff, minsann! :d

Jag önskar jag vore ifrån Uppsala, det vore så mycket närmare till allt då :d :D

Cronis skrev:
Det är massor förberedelser, det jag är rädd för att att man ska betala ett "överpris" för valpen. Hoppas du tolkar det rätt, för en del tar hutlösa priser för sin hund.
Jag vet att det kostar att föda upp hundar, (jag har en vän som visserligen bara fått blandisar, och jag avlar på hästar), så jag vet att det kostar pengar.
Men å andra sidan vågar man kanske inte köpa en "billig" hund ifall det är mera "fel" på en sån, jag "dyrare" kanske är "bättre".... :crazy:

Vilken djungel! :smirk:

Hej,

Jag förstår dig. Vilka priseer har du stött på som känns som "överpriser"?
Du har rätt igen hehe, en billig hund kan bli dyr i slutändan. Men jag tycker inte du ska gå så mycket på själva priset. Utan kolla upp de kennlarna och besök de och ta den som känns bäst. Det finns skillnad mellan dvärgpinscher och dvärgpinscher.
Du kan skriva till mig privat om du vill gällande de priserna du har stött på.

Jozze skrev:
Hej! Tackar och bugar, men det är egentligen pojkvännens vovve! :) Brukar kalla mig för Kaisers matte ändå, när jag är där, trots att vi inte bor ihop :angel:

Här är länk till hans data på SKK's hemsida:Kaiser

Hehe!

Länken fungerar tyvärr inte =(

Och den fungerar för mig också :confused:

Om den inte fungerar kan du gå in på SKK's hemsida och söka på Bimli's i namnfältet. Hans kull är född 2/8.

Men gud så söt! :love:

På min klubb finns det också en Kaiser, men det är en stor briardhanne. Lite skillnad!

Visst ä' han! :love:

Då kanske briarden ser lite mer kejserlig ut då? "Vår" Kaiser är ju äns å länge en liten plutt! ;) Men en kaxig och underbart charmig sådan! :D

oj! visar jag de bilderna för min mamma har vi snart en dvärgpinscher hemma, hon som redan snackar om dem :D

Well, what are you waiting for! Det är bara att sätta igång och visa! :angel: :D

Min mamma försvarade sig med att "alla valpar är ju söta" när jag skulle visa vilken liten gulleplutt som dykt upp hos pojkvännen. Hon är tyvärr inte lika lättcharmad ;)

Liknande trådar

Övr. Hund Känner att jag måste få lite input och råd i en svår situation vi är i just nu. Vi (jag och min man) har två hundar, en äldre som är 5...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
8 916
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar