Nya Akademin!

Svar från Ordtugg har kommit! @mandalaki

"Hej!

Tack för ditt mejl! Att det står en titel under varje författare är inte Boktuggs initiativ, utan det var så det såg ut på Den nya akademiens röstningssida i tisdags när jag skrev artikeln. Nu ser det uppenbarligen annorlunda ut, så de måste ha gjort någon korrigering i efterhand.

Men oavsett – det är hela författarskap som är nominerade, inte enskilda titlar. Att jag valde att skriva ut en titel (efter akademiens exempel) beror på att jag ville ge ett exempel på verk som författaren har skrivit, och det innebär alltså inte att det är just det verket som man röstar på. Jag ska se vad jag kan göra för att förtydliga detta i artikeln.

Tack för att du uppmärksammade detta!

Vänliga hälsningar

Anna von Friesen

Reporter Boktugg"

@Mineur Aha, det var de som klantade sig från början alltså :D

Jag kan tänka mig att hon nog tar bort det, om Akademien bara får tag i henne. Annars bör hon nog vara VÄLDIGT tydlig med att böckerna bara är exempel.

30 000 har röstat och nu finns fyra namn som en jury kommer att ta ställning till:

Haruki Murakami
Kim Thúy
Neil Gaiman
Maryse Condé

Äsch :cautious:

Jag gillar ju Harry Potter, i filmversion, men som bok tycker jag inte den var så märkvärdig att den förtjänar ett stort pris. Eller Rowling som författare, då. Boken är ju väldigt mycket Sagan Om Ringen i sitt innehåll..... Sen vet jag ju heller inte vilka kriterier Nya Akademin har haft när de valt ut sina författare.

Men Rowling skriver ju även böcker under psedonymer? Men de kanske inte räknas in.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka