Röstade såklart på Haruki Murakami. Läst alla hans böcker två gånger, tycker han är fantastisk. 
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Röstade såklart på Haruki Murakami. Läst alla hans böcker två gånger, tycker han är fantastisk.![]()
Haha, nu när du skriver det så.. Kanske lite. Jag har inte tänkt på det, utan snarare tänkt att det är skillnad mellan Japan och Sverige.Har inte läst något av honom men har inte han rätt unken kvinnosyn?
Jag föreslog att de skulle kontakta boktugg, de skulle försöka ...Ah, då ska det bli lite extra intressant att läsa svaret från Ordtugg-skribenten! Om jag nu får något...
Tack för info!
Men nej, inte En halv gul sol av Chimamanda Ngozi Adiche, i stället för Americanah.
Då får det bli Montecore av Jonas Hassen Khemiri i stället.
Här finns listan: http://www.boktugg.se/2018/07/10/har-ar-alla-nominerade-till-den-nya-akademiens-litteraturpris/
Men @Lena Furberg, såklart det inte kan vara likställt med Nobelpriset![]()
Jag gillar ju Harry Potter, i filmversion, men som bok tycker jag inte den var så märkvärdig att den förtjänar ett stort pris. Eller Rowling som författare, då. Boken är ju väldigt mycket Sagan Om Ringen i sitt innehåll..... Sen vet jag ju heller inte vilka kriterier Nya Akademin har haft när de valt ut sina författare.