Ny vagn? Bilder.

ryssen

Trådstartare
Hej.

Funderar på att köpa denna, vad tycker ni?

ShowFile.aspx

Jag vill ha en vagn till våra "små" camping turer... Man kanske ska göra en prärievagn av den...:banana: Kanske ska nämna att det är en shettis som ska dra den...

Sv: Ny vagn? Bilder.

4 hjuls är nästan bäst till småttingar.
Gör nya stora skakelöglor, så kan får hästen svängrum och du kan ha baskelen i dem om du inte gör en liten bredvid. Svängel förstås, och piskhållare. Broms hade varit det bästa, om ni ska åka ett gäng och det blir nerförsbacke. Klart.
kolla bara att den verkligen har fjädring, annars är det döden att åka, jag lovar. Du vet var du har dina njurar o ryggkotor efter en liten håla i grusvägen :) Har haft en sån till min shettis, utan fjädring..

Jag ser gärna fler tips på 4-hjulsvagnar till shettis! Det ska nog bli en sådan till våren, tänker jag. För min del behöver den inte vara färdigutrustad med svängel och så, det finns svetskunskaper hemma. (Men den måste ju vara lätt att "extrautrusta", förstås.)

I värsta fall kommer den där vagnen att tippa framåt när man stiger på :eek:
Lite dålig modell om jag får säga vad jag tycker :D
Fast om den är billig (runt 500kr) kan man ju köpa den och göra om den :idea:

snigelfarmor... Tack det där med fjädring hade jag faktiskt helt glömt bort... ska kolla upp det....:crazy: Våra skogsturer går ju inte alltid över släta vägar precis...

Trissa... kolla på www.shetlandsponny.se där finns det gott om shettis kuskar som säljer en och annan vagn... Fast jag måste säga att det inte är lätt att hitta en bra vagn...:mad:

_L_... Fniss det där funderade jag också på men som du säger man kan ju bygga om den...Det är mest "underredet" och skaklarna som jag är ute efter.

Tack för era synpunkter...:bow:

Ni har inga bilder på era vagnar eller er drömvagn kanske...?:banana:

detta är min vagn som jag köpte för kanske två månader sedan, jag har två minisar jag kör i par (vagnen är alltså modifierad för parkörning numera):

http://i133.photobucket.com/albums/q80/svarthittaettalias/fyrhjulsvagn.jpg

min drömvagn till mina minishettisar skulle ju vara denna :love: :

http://i133.photobucket.com/albums/q80/svarthittaettalias/3miniviktoriavagn.jpg

Bilden kommer från wagenmakerij.nl men jag kunde inte hitta bilden där så jag laddade upp den i photobuce st, vet inte om det var tillåtet :o

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
604
Senast: Mli
·
Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
987
Senast: Cattis_E
·
Kropp & Själ Funderar på att köpa ett par sånna, men det är en helt ny marknad för mig. Jag hatar handskar och vantar, tycker de är obekväma och...
Svar
17
· Visningar
542
Senast: MissFideli
·
Hundträning Hej, Som vissa kanske läst innan har jag en 10 månaders ESS Jag behöver lite tips och råd kring just nosaktivering. Jag skulle hemskt...
Svar
11
· Visningar
899

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Världscupen 2024/2025
  • Olja till häst ?
  • Dressyrsnack nummer 18

Omröstningar