Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Jag vill ha en vagn till våra "små" camping turer... Man kanske ska göra en prärievagn av den... Kanske ska nämna att det är en shettis som ska dra den...
4 hjuls är nästan bäst till småttingar.
Gör nya stora skakelöglor, så kan får hästen svängrum och du kan ha baskelen i dem om du inte gör en liten bredvid. Svängel förstås, och piskhållare. Broms hade varit det bästa, om ni ska åka ett gäng och det blir nerförsbacke. Klart.
kolla bara att den verkligen har fjädring, annars är det döden att åka, jag lovar. Du vet var du har dina njurar o ryggkotor efter en liten håla i grusvägen Har haft en sån till min shettis, utan fjädring..
Jag ser gärna fler tips på 4-hjulsvagnar till shettis! Det ska nog bli en sådan till våren, tänker jag. För min del behöver den inte vara färdigutrustad med svängel och så, det finns svetskunskaper hemma. (Men den måste ju vara lätt att "extrautrusta", förstås.)
I värsta fall kommer den där vagnen att tippa framåt när man stiger på
Lite dålig modell om jag får säga vad jag tycker
Fast om den är billig (runt 500kr) kan man ju köpa den och göra om den
snigelfarmor... Tack det där med fjädring hade jag faktiskt helt glömt bort... ska kolla upp det.... Våra skogsturer går ju inte alltid över släta vägar precis...
Trissa... kolla på www.shetlandsponny.se där finns det gott om shettis kuskar som säljer en och annan vagn... Fast jag måste säga att det inte är lätt att hitta en bra vagn...
_L_... Fniss det där funderade jag också på men som du säger man kan ju bygga om den...Det är mest "underredet" och skaklarna som jag är ute efter.
Tack för era synpunkter...
Ni har inga bilder på era vagnar eller er drömvagn kanske...?
Hundavel & Ras Jo jag instämmer helt! Tror det blivit lite ”inne ” eller hur man nu ska säga att vilja ha den jaktavlad varianten även om man inte vill...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.