Ny utmaning

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag fick jag en annan häst på ridlektionen. Det gick så bra förra gången så ridläraren tyckte att det var dags för en ny utmaning. Denna gång blev det ett fuxsto som jag ridit en gång förut och då gick det väl lite sådär... Hon är ju inte så gammal och har haft föl så hon har inte hunnit bli lika utbildad som guldklimpen jag ridit för det mesta. Även hon gick på hackamore.

Det gick i alla fall bättre än förra gången jag red henne, men hon var krokig som en ostbåge. Galoppen i vänster varv tyckte hon var skitjobbig men det släppte märkbart efter ett tag.

Efter ridlektionen när alla suttit av släppte ridläraren bomben. Nästa termin skulle hon inte hålla lektioner för hon var nämligen gravid och skulle ha en knodd då. Hoppas att vi får en lika bra ridlärare nästa termin då.

I morgon blir det lite mer utmaning för mig. Jag ska nämligen till tandläkaren och jag åker dit på egen hand. I måndags bet jag nämligen av en plomb så det måste fixas. Jag kommer att åka dit på lunchrasten och när jag kommer tillbaka så hoppas jag på att få bli bjuden på lunch. :) Men det beror lite på om vårt projekt med att få igång vår internationella webbshop kan anses som slutförd. Jag får hoppas att den sista pusselbiten ramlar på plats före lunch i morgon då :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag tänkte ge mig själv en utmaning. Får se om jag tänker anta den… 😉 Jag tänkte att jag skulle skapa ett utrymme där jag bara fokuserar...
Svar
11
· Visningar
1 398
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Idag hade jag en tid hos tandläkaren, så jag tyckte lite synd om mig som skulle dit så jag tröstshoppade en ridlektion på ridskolan där...
Svar
1
· Visningar
937
Senast: Kilauea
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nej, att vara ny på ett jobb är verkligen inte min grej. Speciellt inte med den attityd mot en nyanställd som verksamheter har nu för...
Svar
13
· Visningar
3 496
Senast: Urigurien
·
Hästmänniskan Okej, detta kan nog bli ett ganska långt inlägg, men du väljer själv om du vill läsa hela eller ej. Hästar, ridning, trav, har varit...
2
Svar
22
· Visningar
4 319
Senast: shia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• 07:or del 23