Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nu när "alla" skriker om att börsen rasar så loggade jag glatt in för att köpa aktier på rea idag.
Men va fasen - inga av de jag ville köpa har gått ned under mitt GAV. Inte ens de jag köpte under 2021. Så jag som köper för att behålla och få utdelning tycker nog börsen kan dippa lite till, jag är shoppingsugen
Exakt! Skönt att det inte bara är jag som tänker såJag har köpt både för min lilla buffert (som jag sparade ihop till när börsen var så vansinnigt hög i höstas) och för mitt månadssparande, men önskar att jag hade mer pengar att peta in. Jag har väntat ett tag på det här raset, förhoppningsvis rasar det lite inför nästa månadssparande också.
Jag har så pass lång horisont fortfarande, så jag är inte bekymrad över lite ras.
Klokt att tänka igenom sin strategi i förväg och hålla sig till denVad modiga ni är, jag blir bara orolig och inte särskilt köpsugen Har dock en på förhand bestämd strategi att inte sälja något och bara köpa för samma summa som vanligt varje månad oavsett vad som händer, så det enda mina nerver får avgöra är vad det blir för risknivå på nyinköpen.
Något särskilt ni är köpsugna på?
Här är det också rött men jag sitter lugnt i båten, min horisont är lång. Sparar 10% av lönen + en extrasumma på 2500 varje månad för nuvarande. Har en hel del att placera, men vet inte riktigt var jag är sugen på att stoppa in dem.
Något särskilt ni är köpsugna på?
Här är det också rött men jag sitter lugnt i båten, min horisont är lång. Sparar 10% av lönen + en extrasumma på 2500 varje månad för nuvarande. Har en hel del att placera, men vet inte riktigt var jag är sugen på att stoppa in dem.
Själv hade jag velat gått över till sexsiffrigt i år, men med denna nedgång är det omöjligt Det har gått ner mer än 10% i år... Men pengarna ska jag ju inte ha på 30 år förhoppningsvis, så det är bara att fortsätta.Lite lustigt hur varje nedgång blåses upp väldigt stort i media, knappast börsras liksom
Själv skulle jag gärna se en långvarig rejäl nedgång i ett par år, så man kan köpa till lite rimligare priser Känns som börsen är alldeles för dyr och övervärderad nu (men fortsätter månadsspara i mina fonder).
Det brukar vara den bästa strategin sett över tid. Men nog fasen kliar det i fingrarna ibland att sälja och hoppas kunna köpa in sig på en lägre nivå. Men risken är ju stor att kursen springer ifrån en istället.Vad modiga ni är, jag blir bara orolig och inte särskilt köpsugen Har dock en på förhand bestämd strategi att inte sälja något och bara köpa för samma summa som vanligt varje månad oavsett vad som händer, så det enda mina nerver får avgöra är vad det blir för risknivå på nyinköpen.
Har du något investmentbolag? Där finns flera av mina favoritaktier och där får man ju lite riskspridning automatiskt.Jag vet inte riktigt, jag vill få in någon mer bransch i min aktieportfölj för att sprida riskerna lite. Har aktier i NIBE industrier, i ett norskt bolag som säljer sprit, ett företag som har hand om offentliga byggnader och lite annat inom dessa branscherna. Jag vet inte riktigt i vilken riktning jag vill gå.
Jag är egentligen sugen på mer amerikanskt, men dollarkursen går ju åt fel håll. Jag tycker min portfölj är lite väl svensk just nu.Något särskilt ni är köpsugna på?
Har du något investmentbolag? Där finns flera av mina favoritaktier och där får man ju lite riskspridning automatiskt.
Ja, det är inte speciellt kul just nu, ligger dock bara -20 på en månadDet är fustrerande när kontot minskar trots att man sätter in pengar. Minus 45 000 kr på en månad är kanske inte jättekul. Hoppas att det snart börjar gå uppåt igen.