Ny TOP DOG tråd

Seabaz

Trådstartare
And here we go again, tänker kanske ni.
Men ja, alltså, vad är det som är så dåligt med programmet? Okej att dom har hittat ett gäng underliga människor och samlat dom i ett hus ihop.
Men själva program-idén, är den så dålig?
Jag tycker dom får lära sig ganska bra saker och dom har roliga och lite ovanligare utmaningar..

Så har det ju visat sig vilka som passar och vilka som kanske inte passar lika bra för uppgifterna...

Jag ser inte vad som är så illa med programmet?
Människorna är som sagt egna individer och gör med sina hundar som dom vill och så.. Det kan man ju skriva en bok om om man vill, men om vi struntar i vilka människorna och hundarna är, vad är det som är dåligt då?

Sv: Ny TOP DOG tråd

Jag har också funderat på det där. Och många av dom är ju såna som aldrig direkt arbetat med sina hundar förut, men som verkar ha fått upp ögonen för vad man faktiskt kan lära sin hund och hur roligt det är att hitta på saker tillsammans med sin hund utöver de vanliga promenaderna.
Men helt klart är det ett udda gäng dom samlat ihop. Och jag skrattar så jag gråter i varje avsnitt. :D

Jag har tyvärr inte hunnit se det. Går det i repris på helgerna månne? Jag skulle vilja se ett avsnitt... Det sämsta med programmet är att VI inte är med!!! :eek: De fattade inte vilken kalaspingla och vilken sjukt rolig hund de missat! banana: Hon skulle ju charmat ned alla på knä och jag skulle pratat ihjäl 1/3, 1/3 skulle dö av uttråkning och 1/3 skulle tycka att jag var den knäppaste som finns!! :p

Jag håller med. Jag kan inte nämna för mina "hundpromenadsvänner" att jag ser på Top Dog, för de skulle aldrig komma sig för och tycker att jag är en idiot (känns det som) för att jag faktiskt tycker om att se programmet. Jag klär inte ut min hund eller går runt på stan med vovven i en handväska (skulle bli en stor hockeytrunk då!) och jag är inte någon rysch-pysch-hundägare. Men jag tycker ändå om att se på Top Dog, för det är som en dokusåpa med hundar istället för en tråkig jäkla dåkusåpa där alla bara super ner sig själva och varandra vareviga dag.

Jag tycker inte att det är fel att kolla om ens hund har vad som krävs för att bli en modellhund, för hundar kommer alltid behövas till TV-reklam, filmer, stillbildsreklam med mera. Det borde finnas likadana modellagenturer och TV-program för HÄSTAR tycker jag! :love: Min ponny skulle ju bara få juryn att smälta! :D

Nu när några av de riktiga knäppisarna försvunnit tycker jag att det är rätt kul. :D Håkan och Majken är bara för sköna :love: Tycker det är det enda hunden som verkligen utstrålar glamour, hon är en riktig drottning. :D

Mnmja... Majken gör sig inte så bra rakt framifrån. Hon ser liksom bara ut som en gammal hund tycker jag, hon utstrålar inte så mycket glädje. En riktig modellhund ska ju kunna utstråla det som kunden vill ha, inte bara glam och strass... Jag är kluven om vem som är min favorit, men det är inte Adde och Arne i alla fall. :cool:

Jag tyckte att det var synd att Bamse åkte ut, men tjejen som har honom kunde verkligen inte le...? Hade hon ställt sig framför juryn i sin galaklänning och sagt "Jag gör det här för att det är det som krävs!" och sen hållt snattran så hade hon säkert gjort ett bättre intryck. Men när hon sa "Det här är inte jag, jag tycker inte om det här, jag vill inte" och så vidare, då gav hon ju juryn en lätt uppgift att plocka ut henne. Klantigt, i min mening.

Läste nu att Bamse åkte ut igår (var o jobbade så jag hann inte se)
Den bästa hunden åkte ut :cry:
Men Alex var för tråkig, det var nog därför!

//collieägaren :love: ;)

Jag såg första avsnitten, sen börja min valpkurs på tisdags kvällar. Men jag kan glädja alla som inte kan se det på tisdagarna att nu ska det börja sändas på söndagar istället. Runt 19 tror jag det var. Jag tyckte det var underhållande, men en person som var konstig var Jörgen... Vad gjorde han där? Ville ju aldrig vara med på något.. Fick aldrig grepp på vad han jobbade med som gjorde att han inte kunde vara med på övningarna.. Nån som vet?

*Lånar knapp*

Jag har kollat på varenda avsnitt man kan få mycket tips och ideér om vad man kan göra med sin hund :) Min personliga favorit är Majken :love: men det är nog för att jag har haft Shih-tzu själv ;)

Ja den där Jörgen *suck* jag kommer inte ihåg exakt varför han inte var med på någonting men han menade att Maja blev för stressad och han hade ingen nytta av det där sen senare i "verkliga livet" Jag fattar inte varför han sökte till det där över huvudtaget :confused: men men.

//Smulis

Jörgen sa sig vara jägare och eftersom Maja är en jaktspaniel som han skulle jaga med, så kunde han inte förmå sig att lära henne en massa dumheter som att dansa, buga, rulla runt, gå slalom eller något sånt, för det skulle bara "generera stress" i henne och inom jakten finns det inget utrymme för såna övningar. Han ville inte lära henne onödiga saker. Jag kom blixtsnabbt att fundera på om jag verkligen behöver lära min hund något annat än "kom hit" i så fall. För sitt, ligg, stanna, hoppa in i bilen, gå fot, tyst, och alla aktiveringsgrejer som vinka, goddag, spela död, hitta godisen, sök, med mera, det måste ju vara HELT onödigt?! Varför aktivera hunden alls, det räcker väl med att jaga ibland? *ironiiiiiijjj!!!*

Måtte jag aldrig korsa väg med Jörgen...

Jag förstår heller inte varför Jörgen var med i programmet, verkade ju inte passa honom alls. Däremot förstår jag hans resonemang att inte lära hunden en massa "tingeltangel" (mina egna ord). Jag har själv jakthund och ser ingen anledning att lära hunden "spela död" och liknande. Det tar så mycket tid att lära hunden (och bibehålla kunskaperna) det som behövs inför jakten, att jag inte anser att det finns utrymme för så många andra övningar än det som behövs inför jakten. Men då ska man heller inte ställa upp i ett program som TopDog (skulle jag aldrig själv göra, men respekterar de som gör det).

Jo, men precis. Jörgen borde väl ha fattat att programmet gick ut på samma sak som Top Model, och att man inte kan komma in där med en hund som varken kan annat än jakt eller som han vill lära annat än jakt. Det är nästan lika skrattretande som när modeller kommer till Paris eller Milano och vägrar ta av sig nakna framför kameran, bara för att branschen är för sexistisk i deras ögon. Men bli inte modell då! :rofl:

Det finns kanske ingen anledning att lära en jakthund att spela död, men i programmet handlar det ju om så mycket mer. Men allas vår Jörgen ville inte ställa upp på någonting förutom sitt eget "ledarskap"...

Ja hojja! Finns en hel del att säga om det där programmet!
Först och främst den där hundtränaren som är med med hennes tävlingspudel.. Fan hon har ju inte ens fjärren så så jäkla bra är hon minsann inte!

Och den där karln som inte kunde vara med och dansa freestyle med sin hund för att han tyckte att hans hund blev så stressad av att göra det, helt knas!
Vad ska ej hundkunniga människor tro?!

Och som tur va missade jag programmet när det skulle ta dit en skyddshund och visa bettövningar eller något modprovsaktigt.
Men vem är så dum att dom utsätter en liten Chihuahua för det?! Stackaren fick ju åka hem på rehab för att den inte klarade av att vara kvar...

tråkigt nog är det ju SKK som får ta på sig skulden för alla puckon i det programmet.. men så är det väl alltid!

Det som är dåligt och kasst är väl att dom paketererar in hundarna i en massa löjliga käder som INTE fyller någon funktion mer än för ägarens öga, samt MÅLAR klorna på dom...(men det såg jag i annat program...inte helt olikt top dog) Sen när behövde en hund kläder..FÖRUTOM kanske ett täcke för de nästan pälslösa ?

Tror du en hund tycker den är ursnygg med nitar, pälskrage eller nån tröja som den knappt kan röra sig i ?

Liknande trådar

Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 273
Senast: IngelaH
·
Hundhälsa Here we go again. Runt nyår och veckan efter alltså vecka 1-2 i år höglöpte grannens tik. Dom försökte först med ena hanen men han var...
2 3
Svar
41
· Visningar
7 275
Senast: Sel
·
Hundhälsa Min 4 åriga tik har börjat kissa inne nattetid helt plötsligt. Jag skulle behöva lite råd och inputs för nu har idéerna tagit slut på...
Svar
7
· Visningar
11 696
Senast: Nominous
·
Övr. Hund *långt* Jag har två små chihuahuakorsningar, 4 och 5 år gamla. Den ena, Ådi, är lugn, stabil, tycker om alla. Gillar inte alltid...
Svar
2
· Visningar
1 674

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka