Ny studie om sexuella trakasserier och gråzoner inom hästsporten

Hästsporten har massor av positiva sidor men kan samtidigt vara en riskmiljö. För att skapa en trygg miljö för människor och hästar är det viktigt att förstå de problem som kan finnas. En ny studie - Trygg hästsport- signerad Gymnastik- och idrottshögskolan (GIH) och Norges idrottshögskola (NIH), sätter fingret på problemen och behöver din hjälp.

Det känns faktiskt inte som om hästSPORTEN har särskilt många goda sidor numera.
Nej verkligen inte. De skandaler som briserat bara det senaste året är ju mer eller mindre oräkneliga. Numera när det skrivs något om att förbättra ditt eller datt inom SvRF eller FEI så himlar jag bara med ögonen och tänker "hyckleri".
Jag kan i nuläget inte komma på något inom hästSPORTEN som är positivt men antaglien finns det där men gömmer sig väl under alla lager med negativa saker och regelrätta skandaler.

Tror inte hästsporten är värre på detta planet än andra sporter.
Det stämmer säkert, men tillsammans med allt annat elände som drabbar djursport börjar det verkligen kännas som att det finns mycket lite positivt att säga överlag.
Jag tror även att utnyttjande av arbetskraft är vanligare inom hästsporten än andra sporter.

Rekommenderar radiosporten dokumentär ”Löparkriget” och dokumentären ”barnen som pressas att bli elitidrottare” om man är intresserad av hur det ser ut i andra idrotter.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Hästsporten har massor av positiva sidor men kan samtidigt vara en riskmiljö. För att skapa en trygg miljö för människor och hästar är...
Svar
3
· Visningar
429
Senast: Grazing
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Länge sen jag var här nu. :) Saknar dock skrivandet, och tänkte bara samla mina tankar kring var jag står just nu... Jag...
Svar
2
· Visningar
1 519
Senast: Magiana
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag kan förstås inte låta bli att fundera en del över den våg av hat, oro och konflikter som blir allt mer tongivande i världen nu. Det...
Svar
0
· Visningar
940

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka